Podle statistik Českého plynárenského svazu (ČPS) se registrovalo ve 2. čtvrtletí 2014 dalších 438 CNG vozidel. Za 1. pololetí je to celkem 778 CNG vozidel. V ČR již jezdí celkem 7 488 CNG vozidel.
Z tohoto počtu je v ČR už 512 CNG autobusů (ve 35 městech) a 81 komunálních CNG vozidel. K dispozici mají v ČR 55 veřejných plnicích stanic a soukromníci si pořídili již 123 domácích malých plnicích stanic. V ČR existují dále i velké soukromé CNG stanice, které vlastní společnosti, dopravní podniky aj.
ČPS sleduje vývoj CNG a pravidelně zpracovává statistická data z této oblasti. „V prvním pololetí letošního roku přibylo dalších 780 vozidel na CNG. Kromě osobních vozidel očekáváme v letošním a dalších letech také výrazný nárůst plnicích CNG stanic,“ říká Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS.
“Zároveň doufáme, že se výrazně letos také zvýší využití CNG v hromadné dopravě. MŽP již schválilo v červnu dotace pro 8 dopravních podniků v ČR na výměnu nejstarších autobusů za ty ekologické na CNG. Ve velkých městech, jako je Brno, Ostrava, Ústí, Havířov, Chomutov, Karviná, Frýdek a Opava nejen že města ušetří, ale výrazně se zlepší jejich ovzduší,” dodává Jan Ruml. Ve světě je využití CNG v hromadné dopravě zcela běžné, celkem jezdí téměř 782 tisíc CNG autobusů. „CNG je pro velká města dnes nejekologičtějším a nejúspornějším řešením,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady ČPS.
„Stlačený zemní plyn CNG má nejvíce ekologických výhod ze všech motorových paliv, při spalování nevznikají téměř žádné pevné karcinogenní prachové částice a CNG také má o 25 až 30 procent nižší emise CO2,“ dodává Jiří Šimek. „Koncentrace benzo[a]pyrenu, který se nachází v automobilových výfukových plynech, jsou dlouhodobě překračovány u 60 procent populace ČR. Benzo[a]pyren je silně karcinogenní. Představuje nejvýznamnější riziko znečištěným ovzduším u nás. A největší zátěž benzo[a]pyrenu ve velkých městech způsobuje právě doprava,“ říká Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR.
Na světě dnes jezdí již 20 milionů CNG vozidel. Ročně se prodá ve světě asi 2,3 miliony CNG vozidel a toto číslo každým rokem narůstá, v roce 2023 by to mělo být ročně dokonce 3,5 milionu ročně.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva