Praha opět stane centrem automobilového designu. Již po čtvrté se na mezinárodní konferenci AUTO DESIGN PRAGUE setkají přední světoví designéři a letošní program slibuje koncentraci hvězd automobilového designu. Akce se koná 18. září 2014.
Vystoupí například Flavio Manzoni, vice prezident pro design Ferrari, který je zodpovědný za design hypersportovního LaFerrari, ale také Volkswagenu Golf 6. generace. Letos se Flavio Manzoni stal také držitelem nejstaršího a nejprestižnějšího designérského ocenění Compasso d‘Oro.
Mezi další výrazné hvězdy bude patřit Thomas Ingenlath, ředitel designu Volvo, který představí nový designový jazyk skandinávské značky, jenž bude mít světovou premiéru o pár dní později na pařížském autosalonu prostřednictvím chystané nové generace modelu XC90.
Dalšími vysoce postavenými designéry, kteří přijali pozvání je například Gert Hildebrand, někdejší šéfdesignér Mini, dnes vedoucí designu nejambicióznější čínské automobilky Qoros a Julian Thomson, ředitel advanced designu Jaguar.
Program zpestří i technologicky zaměřené přednášky bezprostředně související s automobilovým designem a prací designérů. Novinky z oblasti světelné techniky představí společnost Varroc Lighting Systemes, která dodává světlomety vozům od Citroenu, přes Škodu až po Bentley. Návštěvníci se budou také moci osobně seznámit se zajímavostmi z oblasti softwarových řešení pro designéry a vyzkoušet si digitální kreslení s podporou profesionálních aplikací.
Letošní novinkou v programu bude AUTO DESIGN PRAGUE GALLERY – výběrová přehlídka nejlepších projektů absolventů předních světových univerzit se zaměřením na transport design. Výstava absolventských prací nastupující designérské generace nabídne unikátní pohled na práci nejtalentovanějších mladých tvůrců a jejich představu o budoucnosti dopravních prostředků. Tato výstava bude volně přístupná široké veřejnosti od 15. do 20. září v galerii Národní technické knihovny v Praze v Dejvicích.
„AUTO DESIGN PRAGUE není jen prestižním společenským setkáním špičkových profesionálů. Chceme zprostředkovat možnost osobního kontaktu s vyjímečnými osobnostmi všem lidem, kteří mají rádi dobrý design. Navíc má Česká republika skvělou automobilovou tradici a kulturu a proto je Praha určitě správný místem pro pořádání takové akce,“ říká šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling Radek Laube, který je jedním z pořadatelů celé akce.
AUTO DESIGN PRAGUE je unikátní akce otevřená pro profesionály i širokou veřejnost a světem automobilového designu návštěvníky provedou sami tvůrci a přední osobnosti tohoto nejkreativnějšího odvětví automobilového průmyslu. Akce se uskuteční 18. září v Národní technické knihovně v Praze – Dejvicích a na programu je deset přednášek a doprovodný program. K vidění bude i několik zajímavých vozů a na stáncích partnerů konference si návštěvníci budou moci vyzkoušet virtuální navrhování, clay modeling a seznámit se s řadou nejmodernějších špičkových designérských nástrojů od softwaru až po stavbu prototypů a 3D tisk. Hlavním pořadatelem akce je časopis AutoDesign&Styling, který se již osmým rokem seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími trendy v automobilovém designu.
Všechny podrobnosti můžete najít na webu www.auto-design-prague.cz
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva