V České republice bylo za 1. čtvrtletí 2015 vyrobeno celkem 349 267 ks silničních vozidel, z toho 344 060 ks motorových a 5 207 přípojných, informoval AutoSAP.
OSOBNÍ AUTOMOBILY (OA)
Osobních automobilů bylo vyrobeno celkem 342 516 ks. Oproti 1. čtvrtletí roku 2014 byl zaznamenán nárůst výroby o 5,69 %. K růstu produkce mezi roky 2015 a 2014 došlo u všech tří výrobců (ŠKODA Auto, HMMC Nošovice a TPCA Czech). Podíly na celkové produkci se oproti konci roku 2014 změnily jen nepatrně. Podíl ŠKODA Auto na celkové výrobě osobních automobilů v ČR za 1. čtvrtletí 2015 činil 59,03 % (za celý rok 2014 to bylo 59,04 %), u HMMC Nošovice je to 23,60 % (za minulý rok 24,66 %) a podíl TPCA Kolín činí 17,37 % (vloni 16,29 %).
Tuzemský prodej v ČR vyráběných osobních automobilů vzrostl o 27,84 % a export se zvýšil o 6,97 %.
AUTOBUSY (BUS)
Za 1. čtvrtletí 2015 bylo v ČR vyrobeno 999 autobusů (BUS), což oproti stejnému období roku 2014 představuje nárůst výroby o 34,27 %. Hlavními výrobci jsou firmy IVECO Czech Republic (podíl na celkové produkci 82,88 %) a SOR Libchavy (podíl 16,22 %). K růstu produkce došlo u obou těchto výrobců.
Tuzemský prodej v ČR vyráběných autobusů vzrostl o 43,97 % a vývoz se zvýšil o 31,07 %.
NÁKLADNÍ AUTOMOBILY (NA)
Výrobu nákladních vozidel v ČR realizuje nyní pouze firma TATRA TRUCKS, která za 1. čtvrtletí 2015 vyrobila 201 ks nákladních vozidel (NA). Zvýšení výroby oproti stejnému období roku 2014 představuje nárůst o 30,52 %.
Vývoz nákladních automobilů značky TATRA se oproti stejnému období roku 2014 zvýšil o 21,37 % a domácí prodeje dokonce o 64,29 %.
MOTOCYKLY (MTC)
Výroba motocyklů v ČR je dána produkcí firmy JAWA Moto. Za 1. čtvrtletí roku 2015 bylo vyrobeno celkem 344 ks motocyklů této značky.
PŘÍPOJNÁ VOZIDLA
Přívěsů a návěsů všech kategorií („O“) bylo za dané období vyrobeno 5 207 ks, což je o 15,02 % méně než v minulém roce. Produkce velkých přípojných vozidel (přívěsy a návěsy kat. O3 a O4) činila 411 ks (+ 4,85 %), na níž se podílely firmy PANAV (podíl 23,84 %) a SCHWARZMÜLLER (podíl 72,16 %). Přípojných vozidel kat. O1 a O2 bylo vyrobeno 4 796 ks, což představuje pokles o 16,37 %.
Martin Jahn, prezident AutoSAP, k uvedeným výsledkům dodává: „Při porovnání údajů za 1. čtvrtletí byl oproti roku 2014, což byl zatím rekordní rok ve výrobě silničních vozidel v ČR, zaznamenán nárůst produkce o 5,31 %“.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva