Za nápadem podvádět při testech emisí VW stojí bývalí ředitelé vývoje koncernu Ulrich Hackenberg a Wolfgang Hatz. Byli si prý vědomi, že jinak nemohou přísné americké normy pro naftové motory splnit, uvedl deník The Wall Street Journal.
Hlavní inženýr Audi Ulrich Hackenberg a Wolfgang Hatz, autor úspěšných závodních motorů ve vozech Porsche, byli odvoláni z funkce mezi prvními poté, co vypukl emisní skandál VW. Kvůli němu od 18. září klesla cena akcií automobilky o 43 procent.
Oba byli považováni za nejtalentovanější německé inženýry. Dostali na starost výzkum a vývoj VW krátce poté, co se Martin Winterkorn stal v lednu 2007 generálním ředitelem. Právě na ně se nyní podle listu soustředí vyšetřování kauzy.
Chtěli prorazit s „čistými diesely”
Americký deník připomíná, že v roce 2007 tehdy v Německu oblíbené naftové motory měly v USA sotva pětiprocentní podíl na trhu. Winterkorn v tomto segmentu viděl šanci prorazit na třetí klíčový trh vedle Evropy a Číny.
Šéfové vývoje dostali za úkol prodat Američanům „čisté diesely“, podle zdrojů listu ale věděli, že stále přísnější americké normy na emise nedokáží v reálném provozu splnit. Vyjádření obou inženýrů ani Winterkorna se listu získat nepodařilo.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva