Vítězem výběrového řízení na dodavatele veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily, které po celé ČR instaluje projekt Elektromobilita ČEZ, se stala společnost ABB Česká republika, dodavatel technologií pro energetiku a automatizaci.
ČEZ tak v krátké době zdvojnásobí počet těchto zařízení schopných za necelou půlhodinu doplnit až 80 % kapacity baterií elektromobilu.
Několik nových veřejných rychlodobíjecích stanic zlepší ještě do poloviny letošního roku podmínky pro cestování elektromobilem po České republice. Projekt Elektromobilita ČEZ totiž dnes uzavřel šestiletý kontrakt s vítězem výběrového řízení na dodávku nových stanic, společností ABB Česká republika. Ta je od nynějška novým dodavatelem a zajišťovatelem servisu rychlodobíjecích stanic pro síť největšího tuzemského provozovatele dobíjecí infrastruktury.
„Věříme, že s pomocí ABB rychle zdvojnásobíme rozsah naší stávající sítě rychlodobíjecích stanic v České republice a současně výrazně zvýšíme spolehlivost naší dobíjecí infrastruktury,“ řekl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ. Elektromobilita ČEZ momentálně provozuje v České republice 57 veřejných dobíjecích stanic (z toho 10 rychlodobíjecích). Aktuální mapa lokalit s dobíjecími stanicemi a komplexní set informací je k dispozici na www.elektromobilita.cz
„Jsme skutečně hrdí na to, že jako globální lídr v segmentu nabíjecí infrastruktury jsme se stali dodavatelem průlomového projektu v oblasti elektromobility v České republice. Nejmodernější nabíjecí systém od ABB je schopen pružně reagovat na všechny existující a nově přicházející požadavky z oblasti elektromobility. Ráda bych zdůraznila zejména oblast preventivní údržby, kde je ABB technologie schopna diagnostikovat sama sebe a díky unikátnímu řešení inteligentní predikce lze předvídat nestandardní události v síti ještě dříve, než k nim dojde, a ochránit tak nabíjecí jednotky před potenciálním výpadkem,“ uvedla Tanja Vainio, generální ředitelka ABB Česká republika.
Rychlodobíjecí stanice je standardně vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále je k dispozici AC nabíjení se standardním konektorem (zásuvkou) Mennekes, který umožňuje proces nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožňuje 80% dobití kapacity akumulátoru elektromobilu mezi 20 a 30 minutami. Uživatel se při dobíjení identifikuje jedinečnou ID kartou fungující na bázi paušálních plateb. Měsíční paušální platba zákazníka za využívání sítě klasických stanic činí 150 korun a od druhého pololetí se bude vztahovat i na rychlodobíjecí stanice.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva