Do dubna bylo v ČR vyrobeno celkem 471 906 motorových vozidel. Statistiku komentuje prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn.
„Výroba se tak, oproti stejnému období loňského roku, zvýšila o více než 10 %. Největší podíl na tomto růstu mají výrobci osobních automobilů. Příznivý vývoj ale zaznamenaly i kategorie užitkových vozidel a motocyklů.“
Tuzemským automobilkám pomáhá fakt, že trhy rostou ve všech členských státech Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu. Značka ŠKODA těžila z růstu zejména v západní a střední Evropě a mimořádná poptávka je rovněž po nových generacích jejích modelů Superb a Fabia.
Z hlediska TPCA pokračuje růst na hlavních trzích, kterými jsou Velká Británie, Francie, Itálie a Německo, kde nová generace ‘trojčat’ z Kolína zákazníka zaujala. Závod Hyundai v Nošovicích vykazuje trvale vysokou dynamiku růstu objemu výroby, a to i díky novému vozu Tucson, který je v Evropě nejprodávanějším modelem značky v historii.
Situace dle jednotlivých kategorií vozidel (leden až duben 2016)
Osobní automobily:
Nejvýznamnější a nejsledovanější jsou osobní automobily, jejichž produkce meziročně vzrostla o 10,59 % na 469 321 ks. ŠKODA AUTO zvýšila výrobu o 8,72 %, HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH o 12,73 % a TPCA CZECH o 13,55 %.
Autobusy:
Autobusů bylo za první čtyři měsíce roku 2016 v ČR vyrobeno 1 355 kusů, což oproti stejnému období roku 2015 představuje mírný pokles o 3,08 %. Hlavními výrobci jsou firmy IVECO Czech Republic (podíl na celkové produkci 90,18 %) a SOR Libchavy (podíl 8,56 %).
Užitkové automobily:
Užitkové automobily mají v ČR jediného výrobce. Je jím společnost TATRA TRUCKS, která v období prvních čtyř měsíců roku 2016 vyrobila 331 vozů, což představuje meziroční nárůst o 20,80 %.
Motocykly:
Motocykly vyrábí v České republice také jediná společnost – JAWA Moto. Její produkce za leden až duben 2016 činila 899 motocyklů, což je o 62,27 % více než ve stejném období loňského roku.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva