Na víkend 15. až 17. července se do areálu mosteckého autodromu sjeli špičkoví evropští motocykloví jezdci. Čeká je další díl seriálu Alpe Adria European Championship.
V jeho rámci se vyhodnocují i národní šampionáty České republiky, Slovenska, Polska, Rakouska, Chorvatska a Slovinska, jeho součástí jsou také závody obou tříd poháru IMRC. Diváci se mohou těšit na napínavé souboje v kategoriích od 125 kubických centimetrů až po populární superbiky.
Organizátorům potvrdilo účast na 200 jezdců z patnácti evropských zemí. Most je jejich čtvrtou zastávkou. Šampionát zahájily závody na Slovakia Ringu, poté se týmy přesunuly na maďarský Pannoniaring a okruh Grobnik Rijeka v Chorvatsku. Na závěr letošního ročníku seriálu Alpe Adria se jeho účastníci vrátí na Slovensko. Poslední závodní víkend hostí Slovakia Ring 23. až 25. září.
Ani v Mostě nebudou chybět jezdci zvučných jmen v čele s vítězem dvou závodů světového šampionátu silničních motocyklů MotoGP Lukášem Peškem, který je jedním z favoritů na celkové prvenství ve třídě Superbike. Diváci dále uvidí Poláka Pawla Szkopka, aktuálního účastníka světového šampionátu superbiků, nebo patnáctiletého talentovaného jezdce Martina Gbelce se zkušenostmi ze seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup. Mladík letos debutuje ve třídě Supersport. I v ostatních kategoriích se představí známí čeští jezdci. Igor Kaláb vévodí průběžnému pořadí třídy Supersport, Michal Prášek zase litrovým stockům. S mohutnou podporou diváků může jistě počítat mostecký rodák a skvělý jezdec Tomáš Zajíc ve třídě Superbike.
Zatímco v pátek jsou na pořadu volné tréninky, v sobotu a v neděli čekají jezdce kvalifikace a poté už si to rozdají o body do celkové klasifikace. Časový harmonogram závodů a průběžné výsledky seriálu zájemci najdou zde.
V neděli zpestří závody doprovodný program MOTO CHALLENGE na malém okruhu v areálu polygonu. Od 10:00 do 16:00 hodin si každý na svém motocyklu může vyzkoušet za 200 korun tři volné disciplíny a zkušební kolo na malém závodním okruhu v délce dvou kilometrů. K dispozici jim budu tři profesionální instruktoři. Součástí programu je například křest kolenního slideru, slalom nebo speciální cvičení zaměřené na krizové brzdění.
Páteční tréninky je možné zhlédnout zdarma, víkendové vstupné činí v sobotu i v neděli vždy 150 korun. Za parkovné pak návštěvníci zaplatí 50 korun. „Kromě samotných závodů je možné využít po celý víkend doplňkové aktivity na polygonu, k dispozici budou motokáry, čtyřkolky, buggy a také dětské dopravní hřiště. Chybět nebude v celém areálu autodromu pochopitelně ani občerstvení. U stupňů vítězů nabídne promotér závodů stánek s reklamními předměty a oblečením. Podchod propojující areál bude otevřený, za jednotné vstupné tak návštěvníci mohou libovolně korzovat mezi diváckým svahem a paddockem závodních strojů,“ upřesnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva