Ministerstvo životního prostředí (MŽP) vyhlásilo výzvu pro kraje a obce na nákup vozidel na alternativní pohon. Podpora pro osobní auta do 3,5 tuny na CNG činí 50 000 Kč, dalších 10 000 Kč lze získat na ekologickou likvidaci starého vozu.
Žadatelé z řad obcí, krajů a jimi řízených organizací si rozdělí na vozy na CNG celkem 20 milionů korun.
Příjem žádostí poběží do 31. 3. 2017. Plynárenské společnosti jsou připraveny nabídnout i individuální projekty pro jednotlivé radnice nebo instituce. V ČR je dnes motoristům k dispozici již 133 plnicích CNG stanic a jezdí u nás více než 15 tisíc CNG vozidel.
„Často se kraje nebo obce při koupi nového ekologického vozu obávají stále ještě dnes nedostatečnou infrastrukturou pro alternativní paliva. To ale neplatí u vozidel na CNG, v ČR je již 133 plnicích CNG stanic a rychle přibývají,“ říká Jiří Šimek, člen Rady Českého plynárenského svazu (ČPS).
V současné době jezdí v ČR už více než 15 tisíc CNG vozidel a letošní prodej jen automobilky ŠKODA za 1. pololetí byl více než 2 tisíce Octavií G-Tec na CNG. „Jednou z velkých výhod CNG vozidel je i duální nádrž, tedy kromě na palivo CNG mají druhou, tzv. dojezdovou nádrž na benzin a tak nemusíte mít nikdy obavu při cestování celou Evropou, že by Vám došlo palivo nebo byste museli plničku někdy pozdě v noci hledat. Pokud nemáte přestavené vozidlo na plynový pohon, ale sériově vyráběné, přepnutí ze CNG na benzin ani vůbec nepoznáte,“ dodává Jiří Šimek z ČPS.
Ministerstvo životního prostředí (MŽP) dnes vyhlásilo v ČR výzvu pro kraje a obce na nákup vozidel na alternativní pohon. Podpora pro osobní auta do 3,5 tuny na CNG činí 50 000 Kč. Dalších 10 tisíc korun může být poskytnuto na ekologickou likvidaci starého vozu. Žadatelé z řad obcí, krajů a jimi řízených organizací si rozdělí na vozy na CNG celkem 20 milionů korun (400 CNG vozidel). Příjem žádostí poběží do 31. 3. 2017 a je možné podávat i poštou. Pro příští rok MŽP uvažuje, že by mohla být podpora nastavena pro kohokoliv. MŽP uzavřelo i nové memorandum o spolupráci s plynaři, výrobci a dovozci aut, a energetiky. „CNG je dnes nejdostupnější ekologickou alternativou v dopravě. Předpokládáme, že trend zájmu o toto palivo se projeví i v případě obcí, měst a krajů. Jsme připraveni nabídnout individuální projekty pro jednotlivé radnice nebo instituce,“ říká Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS.
Podle poslední zprávy Navigant Research by v roce 2025 mělo jezdit na světě již 40 milionů CNG vozidel. „U nás mají některé vozové flotily přepravních společností, jakou je třeba Česká pošta, více než 1000 CNG vozidel, podíl CNG vozidel ve svém vozovém parku postupně zvyšuje u nás i např. přepravní služba GLS,“ říká Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS. Pozitivní pro CNG je i fakt, že v Německu, kde se nedaří dosáhnout cílů v oblasti elektromobility, nyní probíhají diskuze na úrovni ministerstev, které mají výrazně podpořit rozvoj využívaní CNG v dopravě a podle poslední tiskové zprávy by mělo v Německu dojít k prodloužení platnosti daňových úlev pro automobily využívající CNG.
„V ČR je dnes již 133 CNG stanic, v průměru tedy v každém kraji kolem 10-ti stanic. Napříč Evropou je jich asi 5 tisíc. Nyní již přibývají zejména na čerpacích stanicích Benzina, MOL, Shell, Texaco, EuroOil aj. Benzina má již CNG stojan v ČR na 24 stanicích a uvažuje až na 80-ti. Do konce letošního roku by mělo být v ČR asi 150 CNG stanic,“ říká Jiří Šimek, člen Rady ČPS.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva