Od 20. února 2016 je v ČR platné ustanovení novely zákona o provozu na veřejných komunikacích, které jasně zakazuje jízdu se zamrzlými okny.
Tedy s nedostatečně očištěnými skly automobilu. Stejně tak jízdu s tak zvanou „čepicí“ například na střeše. Pokuta za takový prohřešek je v blokovém řízení 2 000 Kč a ve správním 2 500 Kč.
Asi všichni chápou, že jet jen s průzorem v zamrzlém čelním okně je stejně nebezpečné, jako s odlétajícím sněhem a ledem na karoserii. Nicméně je otázkou, jak plnění tohoto ustanovení dodržovat v případě kamionů, protože nejsou postaveny odpovídající rampy například na odpočívadlech, kde by řidiči mohli bez nebezpečí práce ve výšce až 4 metry, odstranit sníh a led. Obecný příslib ministerstva dopravy, že se s výstavbou ramp počítá, se ani v letošní zimě nenaplnil.
Německo. Za „varovnou“ lze označit pokutu ve výši 25 Eur (675 Kč), kterou může policista na místě uložit tomu, kdo vyjede se sněhem na karoserii. Jiné už je to, pokud policista uzná jízdu se sněhovou nadílkou za ohrožení ostatních účastníků silničního provozu. Pak se částka zvyšuje na 80 Eur (2 160 Kč). Samozřejmě s tím souvisí nejen pokuta, ale povinnost odstranit sníh a led z vozidla. Policista vám totiž do té doby zakáže další jízdu.
Rakousko. Alpská země si je vědoma toho, jak vysoké nebezpečí jízda se zasněženým automobilem představuje, takže se nerozpakuje pokutovat řidiče velmi vysokou částkou. Nejvyšší možná pokuta, v případě ohrožení ostatních nebo zavinění nehody, dosahuje až 5 000 Eur (135 000 Kč). Navíc rakouská policie za vozidlo schopné jízdy po veřejných komunikacích považuje jen to, které má nejen očištěna všechna okna, kapotu a střechu, ale i registrační značku. Na to je na místě pamatovat.
Slovensko. Povinnost vyjíždět jen s očištěným od sněhu a ledu vozidlem, stanovují předpisy u našeho východního souseda už několik let. Říkají, že vozidlo musí být před jízdou zbaveno sněhu či ledu. V opačném případě hrozí řidiči sankce ve výši 60 Eur (1 620 Kč).
Švýcarsko. Další horská evropská země, kde platí povinnost očištění vozidla v zimě. Navíc policie považuje za automobil schopný provozu na komunikaci jen ten, který kromě běžného očištění od sněhu a ledu má i v zimě čistá jak zpětná zrcátka, tak světlomety předních světel i svítilny zadních. Pokuta může dosahovat až 200 CHF.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva