Francouzská PSA Group vlastnící Peugeot a Citroën a americký General Motors v pondělí 6. března oznámily, že dosáhly dohody, že PSA odkoupí ztrátovou německou divizi GM Opel. Zaplatí za něj 2,3 miliardy eur (asi 61 miliard Kč).
Po nákupu Opelu a jeho sesterské značky Vauxhallu se skupina PSA stane druhým největším výrobcem automobilů v Evropě za Volkswagenem, neboť předstihne alianci Renault-Nissan.
„Jsem přesvědčen, že se přeměna Opelu/Vauxhallu s naší podporou výrazně urychlí,” řekl ředitel PSA Carlos Tavares. Ten si přeje, aby Opel byl nadále vnímán jako německá značka, i když bude v budoucnu využívat koncernových platforem.
Opel byl poslední léta v červených číslech. Jeho loňská ztráta byla 257 miliónů dolarů (6,2 miliardy Kč), naopak PSA měla zisk 1,7 miliardy (40,7 miliardy Kč).
Když GM a PSA oznámily, že jednají o odkoupení Opelu, zahájily také jednání s ministry a představiteli odborů. Zaměstnanci Opelu a Vauxhallu se bojí propouštění, protože skupina PSA po spojení Citroënu a Peugeotu přistoupila k restrukturalizaci s cílem snížit ztráty a propouštěla.
GM v Evropě zaměstnává kolem 38 000 lidí, z toho zhruba polovinu v Německu. V Británii má GM asi 4500 zaměstnanců. Asi 19 000 německých zaměstnanců je proti propouštění z důvodů nadbytečnosti chráněno do konce 2018.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva