Zloději v Česku v roce 2016 ukradli celkem 4919 osobních automobilů, což je o více než 1 300 méně než o rok dříve. Nejvíce se tradičně ukradlo škodovek, ve srovnání s rokem 2014 však bylo toto číslo bezmála poloviční. Vyplývá to z aktuálních policejních statistik.
I v roce 2016 tuzemská policie zaznamenala v případě krádeží vozů a věcí z nich pokles oproti předchozímu období. „V roce 2016 se v Česku ukradlo 4919 osobních automobilů a 427 motorek. Evidovali jsme rovněž 14 513 případů vloupání do automobilů a 3814 krádeží součástek. Ve všech oblastech se jednalo o pokles oproti roku 2015,“ popsal Alexander Zajíc z Krajského ředitelství policie Středočeského kraje. Pro srovnání, v roce 2015 se v Česku ukradlo 6 292 aut a o rok dříve 8 720. V roce 2003 bylo dle policejních statistik ukradeno 24 174 vozů.
Co se značek kradených vozů týče, dlouholetou stálicí na první příčce je Škoda. V loňském roce bylo majitelům ukradeno 2 107 vozů této automobilky, 1 206 aut z tohoto počtu tvořil model Škoda Octavia. Poptávka po škodovkách podle statistik klesá, v roce 2015 jich bylo ukradeno 2 978 a o rok dříve dokonce 4 131. Druhou příčku žebříčku nejkradenějších aut loni obsadily vozy značky Volkswagen s 634 ukradenými auty, třetí místo pak patřilo značce Ford s 361 auty.
Objasněnost krádeží osobních automobilů v Česku se dlouhodobě pohybuje kolem dvacetiprocentní hranice. „Zejména starší vozy známých značek končí v řadě případů během pár hodin rozřezané na náhradní díly. U dražších vozů BMW, Audi, Mercedes nebo například Land Rover se pak často jedná o krádeže do zahraničí, které mají na svědomí organizované gangy cizinců,“ přiblížil Karel Badošek, Bezpečnostní manažer společnosti SECAR BOHEMIA, která provozuje pokrádežový systém SHERLOG.
Nižší procento objasněných krádeží však neznamená, že 80 % z nich není nikdy vyřešeno. Alexander Zajíc to vysvětluje tím, že řadě pachatelů se samotnou krádež nepodaří dokázat, a jsou proto obviněni například jen z podílnictví nebo neoprávněného užívání cizí věci. Část vozů se pak rovněž najde díky práci policie nebo pokrádežovému vyhledávacímu systému někde odstavená, ale zloděje se již vypátrat nepodaří. „Nezřídka se stane, že odhalíme kradený vůz legalizovaný na doklady totálně bouraného auta, ale pachatele krádeže se již vypátrat nepodaří. Ani tyto vozy pak ve statistikách objasněnosti nefigurují,“ doplnil policista.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva