Nositelem titulu evropský Vůz roku 2017 byl právě po těsném souboji v Ženevě vyhlášen Peugeot 3008. Podrobnosti přiblížil člen COTY za Českou republiku Jiří Duchoň.
V předvečer otevření 87. mezinárodního autosalonu v Ženevě byl v anketě Car of the Year slavnostně vyhlášen vůz, jenž se bude moci až do příštího března honosit titulem Vůz roku 2017 (COTY). Očekával se dramatický souboj mezi vozy Alfa Romeo Giulia a Peugeot 3008, jenž se nakonec v postupně zobrazovaných kalkulacích opravdu odehrál a vítězně z něj vzešel francouzský zápasník.
Celkem získal 319 bodů a nejvyšší hodnocení od 21 porotců, Giulia pak 296 bodů a 19 prvních míst. P3008 se stává historicky prvním automobilem třídy SUV, jenž titul COTY za dobu trvání ankety (od roku 1963) získal. Zatímco se dosud do sedmičky finalistů volby Vůz roku zpravidla žádný crossover nedostal, letos v ní byly hned dva (P3008 a Toyota C-HR), což odráží nejen zvýšený zájem zákazníků a výrobců o tento segment, ale také rostoucí úroveň vozů SUV a jejich praktickou využitelnost v každodenním provozu.
Výsledková listina vypadá takto:
Peugeot 3008: 319 bodů
Alfa Romeo Giulia: 296 bodů
Mercedes-Benz třídy E: 197 bodů
Volvo S90/V90: 172 bodů
Citroën C3: 166 bodů
Toyota C-HR: 165 bodů
Nissan Micra: 135 bodů
Celá anabáze oficiálně odstartovala loni 17. listopadu, kdy vedení jury volící Vůz roku zveřejnila definitivní seznam třiceti automobilových novinek, jež splnily všechny podmínky pro zařazení do ročníku 2017. Následně každý z 58 porotců nominoval sedm z nich (zatím bez bodování) a ještě před koncem listopadu bylo známo sedm novinek, jež se o titul COTY utkají. Nyní boj o titul pokročil do své závěrečné fáze. Na testovací trati CERAM poblíž francouzského Mortefontaine se ve dnech 20. a 21. února uskutečnilo tradiční testování těchto adeptů (viz přiložený seznam). Automobilky tram i tentokrát přivezly své vozy v řadě provedení, aby si každý z nás měl možnost udělat co nejpřesnější obrázek o každém z nových typů.
Počínaje ročníkem 2016 zastupuje Českou republiku v anketě Car of the Year Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil, jenž ve finále ročníku COTY 2017 rozdělil svých 25 bodů takto:
Alfa Romeo Giulia: 7 bodů
Peugeot 3008: 6 bodů
Toyota C-HR: 4 body
Mercedes-Benz třídy E: 3 body
Citroën C3: 2 body
Volvo S90/V90: 2 body
Nissan Micra: 1 bod
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva