Jaká je úroveň bezpečnosti starších automobilů ve srovnání s novými? Analytik Antonín Šípek zpracoval pro ÚAMK analýzu, podle které jsou absolutní počty havárií v jednotlivých „věkových kategoriích“ vozidel přibližně stejné. Ve starých autech ale zahynulo více osob.
Ve věku stáří aut: do 5 let, 5 – 10 let, 10 – 15 let a nad 15 let je to přibližně čtvrtina (mezi 22 až 28 % nehod připadajících na každou skupinu v roce 2016). Nicméně mírně vyšší je počet nehod (z vloni v ČR policií registrovaných 51 585 událostí) u aut do 10 let věku – 51,10 %.
Zcela jiná je situace v počtu usmrcených osob, pokud budeme analyzovat, jakého věku byl daný automobil. “Ve vozidlech starších 10 let zahynulo na českých silnicích v roce 2016 celkem 220 osob, tedy bezmála 60 % z 368 celkem usmrcených. Ještě markantnější je porovnání dvou krajních staří vozidel. V těch starších 15 let zahynulo 39,4 % osob, v nových (pětiletých a méně) jen 17,12 %. Tedy méně než polovina”, hodnotí šokující výsledky analýzy prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.
Jak uvádí Ing. Antonín Šípek: „Absolutní čísla za rok 2016 potvrdila trend postupného snižování počtu usmrcených osob (i při mírném nárůstu počtu nehod), ale současně ukazují na přetrvávající a poměrně značnou diferencí mezi tragickými následky nehod u starších osobních automobilů (ve věku nad 10 let) a u novějších vozidel (ve stáří do 10 let). Tento rozdíl logicky vyplývá z vyšší pasivní a aktivní bezpečnosti novějších vozidel, což dokládají i teoretické práce v této oblasti.“
Zásadně nižší bezpečnost vozidel starších než 10 dokládá i počet usmrcených na 1000 nehod. Tato hodnota dosahuje 8,72, naopak u aut mladších deseti let je to 5,61.
Vše je ještě více jednoznačné, pokud vezmeme v potaz průměrný roční proběh v km starších a mladších vozidel. Z celkového počtu najetých kilometrů během roku připadá na ty starší jen 40 %. Přitom při přepočtu na ujetou vzdálenost se v roce 2016 podílely osobní automobily ve věku nad 10 let na zhruba 59 % nehod a téměř ze 70 % na počtu osob usmrcených při nehodách osobních automobilů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva