Bankovní rada České národní banky ve čtvrtek 7. dubna s okamžitou platností ukončila režim devizových intervencí. Na tiskové konferenci to potvrdil guvernér ČNB Jiří Rusnok. ČNB tak nebude bránit posílení koruny pod hranici 27 korun za euro. Po 17. hodině česká měna posílila až na 26,60 za euro.
„Na základě důkladného posouzení dostupných makroekonomických dat bankovní rada usoudila, že došlo k udržitelnému plnění dvouprocentního inflačního cíle do budoucna,“ řekl Rusnok na tiskové konferenci. Udržovat kurzový závazek 27 koruny za euro tak podle ČNB již není nutné.
Podle Rusnoka je nyní možné očekávat výkyvy kurzu podle nabídky a poptávky.
„ČNB je v případě potřeby připravena možné nadměrné kurzové výkyvy svými nástroji zmírňovat,“ dodal. Bankovní rada ale podle něj přímo nestanovila, kde je hranice „nadměrného“ výkyvu kurzu. „Naše tolerance bude velmi široká, je třeba nechat kurz, aby si našel novou rovnovážnou úroveň,“ uzavřel guvernér.
Rozpětí kurzu k euru bylo v historii 14,50 koruny
Koruna se po oznámení konce režimu devizových intervencí pohybuje pod hranicí 27 Kč/EUR. Nejvýrazněji byl kurz rozkolísaný v prvních pěti minutách. Do 17:00 bylo maximem 26,60 Kč/EUR, naopak minimem téměř 27,13 Kč/EUR. Vyplývá to z údajů Patria Online.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva