Premiérový závod historických vozů The Most Historic Grand Prix hostí mostecký autodrom o víkendu 12. až 14. května. Jeho součástí je i sraz majitelů veteránů a výstava těchto automobilových skvostů. Bohatý a zajímavý doprovodný program víkendu totiž okoření svým akrobatickým vystoupením skvělý pilot Peter Kopfstein.
Účastník světového šampionátu Red Bull Air Race Master Class, jenž je bezesporu královskou leteckou disciplínou, opanuje nebe nad autodromem v sobotu 13. května o polední přestávce.
„Jsme moc rádi, že se nám podařilo tohoto skvělého pilota angažovat. Myslím, že jeho vystoupení bude minimálně srovnatelné se zážitkem z dráhy, kde si to budou rozdávat jezdci na krásných historických strojích. Zatímco Petr Kopfstein se svým letounem Edge 540 V3 představuje současnou špičkovou techniku pro světový šampionát ve vzduchu, na okruhu probudí v divácích nostalgii vozy velkých cen z 30. až 60. let minulého století,“ láká na květnový víkend do Mostu eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Tereza Zajíčková.
Kromě letecké akrobacie doprovodný program nabídne vedle již zmíněné výstavy veteránů v areálu polygonu také řadu dětských atrakcí se soutěžemi o ceny, vyhlídkové lety vrtulníkem či autogramiádu osobností motoristického sportu. „Expozice historických vozidel bude reprezentativní. Do současné doby jsme zaregistrovali 90 přihlášek majitelů historických aut a motocyklů. Většina z nich také projevila zájem o spanilou jízdu po velkém závodním okruhu. Bude to paráda,“ upřesnila eventová manažerka autodromu Veronika Raková.
Hlavním závodem The Most Historic Grand Prix bude FIA Lurani Trophy pro vozy formule Junior z padesátých a šedesátých let. Jejich jezdci bojují o titul mistra Evropy. Dále se v samostatném závodě představí vozy Historic Grand Prix Cars Association. Jsou to vozy velkých cen z let 1930 – 1960 a z let 1961 – 1965. Britské vozy Grand Turismo pak diváky potěší v závodě Triumph Competition and British HTGT. Uvidí známé GT vozy značek MG, Morgan, Triumph, Lotus a další. V závodě o pohár ADAC HAIGO si to rozdají formulové i cestovní vozy bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, a to formule Easter, Mondial a cestovní vozy značek Škoda, VAZ Žiguli, Melkus nebo Trabant. Bohatý program závodního víkendu doplní jízda pravidelnosti českých závodní vozů, kde se představí tovární speciály a především vozy individuálních konstrukcí.
Vstupenky si zájemci mohou objednat na webových stránkách autodromu v sekci FAN SHOP nebo osobně zakoupit v recepci správní budovy polygonu.
Devětatřicetiletý Petr Kopfstein reprezentuje Českou republiku v letecké akrobacii v kategorii Unlimited a v již zmíněném seriálu Red Bull Air Race. Je historicky prvním vítězem Red Bull Air Race Challenger Cupu, který opanoval v roce 2014. Do kategorie Master Class přestoupil loni, svou premiérovou účast zúročil čtyřmi body a celkovým 14. místem. Vystudoval obor matematické modely v ekonomii a úspěšně podniká. Akrobatické létání mu uhranulo, první vydělané peníze po vysoké škole investoval do kurzu akrobatického létání na letišti v rodných Karlových Varech.
Úspěch české letecké akrobatické školy potvrzuje právě účast dvou Čechů v prestižní Red Bull Air Race Mater Class. Už od roku 2010 zde působí i Martin Šonka, zatím nejlepšího umístění dosáhl předloni, kdy skončil celkové čtvrtý.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva