Výroba automobilů v Británii se v prvním čtvrtletí vyšplhala na maximum za 17 let, rostoucí zahraniční poptávka totiž kompenzovala slabší zájem na domácím trhu. Britský svaz výrobců a prodejců aut (SMMT) oznámil, že produkce meziročně vzrostla o 7,6 procenta na 471.695 vozů.
Výroba automobilů v posledních letech patří mezi nejsilnější odvětví britského zpracovatelského sektoru. Britský automobilový průmysl se nicméně obává negativních dopadů plánovaného odchodu Británie z Evropské unie, uvedla agentura Reuters.
Více než tři čtvrtiny produkce automobilů v Británii jsou určeny pro zahraniční trhy. V prvním čtvrtletí se exportní výroba zvýšila o 11,5 procenta na 367.670 aut, zatímco výroba pro domácí trh o 4,3 procenta klesla a činila 108.737 vozů.
“Velká část produkce směřuje do Evropy. Je klíčové zachovat volný obchod mezi Británií a EU, jinak hrozí konec tohoto úspěšného příběhu,” uvedl šéf SMMT Mike Hawes. Svaz očekává, že pokud si Británie po odchodu z EU zachová snadný přístup na evropské trhy, přesáhne v roce 2020 produkce aut v Británii dva miliony vozů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva