V České republice je v současné době v provozu přes 330 veřejných dobíjecích míst pro elektromobily a očekává se, že v dalších letech se jejich počet bude rapidně zvyšovat. Počet samotných dobíjecích stanic je nižší, jedna stanice totiž může obsahovat více dobíjecích míst.
Největší česká dobíjecí stanice, kterou provozuje na devadesátém kilometru dálnice D1 ve Vystrkově u Humpolce energetická společnost E.ON, nabízí přes dvě desítky dobíjecích míst a je zatím jako jediná stanice na českém území vybavena rychlodobíjecími stojany Tesla Supercharger. “Zájem majitelů elektromobilů o dobíjení ve Vystrkově je opravdu značný, od spuštění stanice v červnu 2016 již bylo vytočeno téměř 230 MWh,” doplňuje konkrétní čísla Miloslav Fialka, vedoucí oddělení elektromobility společnosti E.ON. Také pro zahraniční majitele elektromobilů představuje dobíjecí stanice u Humpolce důležitý bod při cestách napříč Evropou.
V České republice buduje nyní E.ON ve spolupráci s Evropskou unií dobíjecí stanice pro elektromobily v rámci evropských dotačních projektů FAST-E a EAST-E. Projekt FAST-E počítá s vybudováním 15 rychlonabíjecích stanic. “První stanice jsme spustili už tento rok v Jihlavě a v Čestlicích a část dalších lokalit uvedeme do provozu ještě v letošním roce. V projektu EAST-E plánujeme spustit první lokality v roce 2018. V tuto chvíli realizujeme výběrové řízení na dodavatele stanic,” představuje další plány společnosti Miloslav Fialka.
Cestování elektromobily se již v dohledné době stane každodenní realitou. E.ON podporuje rozvoj elektromobility nejen regionálně, ale i po celé Evropě. V Německu byla minulý týden oznámena strategická spolupráce v oblasti budování potřebné infrastruktury pro elektromobily s největším provozovatelem dálničních odpočivadel Tank & Rast. Společný projekt se týká více než 90 dálničních odpočivadel po celém Německu a počítá jak s rozvojem stávající infrastruktury, tak i postupným vybudováním dobíjecích stanic nové generace s výkonem 150 kW. To je třikrát více než nabízí současné dobíjecí stanice a umožňuje dobití elektromobilu za zhruba dvacet minut.
Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva