Smlouva o joint-venture s koncernem Continental vstoupila v platnost před 25 lety, 1. března 1993. Od tohoto dne se datuje vznik společnosti Barum Continental, současného Continental Barum.
Historie otrokovické pneumatikárny sahá až do roku 1932, kdy firma Baťa ve Zlíně vyráběla první autopláště, ale i dopravní pásy a klínové řemeny. Pneumatiky nejdříve sloužily k obutí nákladních vozidel, která distribuovala po Evropě obuv z baťových závodů.
Později se vyráběly také osobní pneumatiky, které propagoval už v roce 1935 i Vlasta Burian (Pneu Baťa). V roce 1966 byla zahájena výstavba nové pneumatikárny v Otrokovicích a k slavnostnímu otevření došlo o šest let později.
Za dlouhá léta fungování gumárenství v regionu firma měnila své jméno a strukturu. V padesátých letech se jednalo o národní podnik Rudý říjen Gottwaldov, později Otrokovice, v osmdesátých letech o Barum – Rudý říjen Otrokovice, po roce 1990 o Barum a. s. Otrokovice a do kupónové privatizace vstoupil podnik pod názvem Barum Holding (spojením firem Barum o.p. Zlín, Barum a. s. Otrokovice a Mitas a. s. Praha).
Po roce 1989, spolu s přechodem k tržní ekonomice a nárůstem konkurence na trhu, se pro mnoho podniků stalo životní nutností navázat spolupráci s úspěšnou a zavedenou zahraniční firmou. Německý koncern Continental vstoupil do Barum a. s. Otrokovice podpisem smlouvy o joint-venture 21. prosince 1992. Dohoda začala platit od 1. března 1993, kdy rovněž vznikla společnost s ručením omezeným Barum Continental.
Zatímco v roce 1993 činila roční produkce osobních pneumatik 2,5 milionu kusů, po dvaceti pěti letech se v otrokovickém závodě vyrobí téměř 21 milionů plášťů. V letech 2007 a 2011 bylo vyrobeno dosud nejvyšší množství osobních plášťů, a to 21,3 milionů v rozměrových řadách od 13 do 24 palců. Momentálním trendem je produkce složitějších, vysokorychlostních plášťů (UHP) či pneumatik s technologií ContiSeal a ContiSilent.
Podobný razantní rozvoj prodělala i výroba nákladních a průmyslových plášťů. Před 25 lety se jich v Otrokovicích vyrábělo 115 tisíc kusů, loni to ale bylo již rekordních 1,6 milionu v obou výrobkových kategoriích. Produktové portfolio je také velmi široké – od 8 palců do 24 palců.
I ve strojírenském odvětví, ve výrobě vulkanizačních forem, došlo k výraznému rozvoji. V roce 1993 se jich zde nevyrábělo ani 100 kusů ročně. Aktuálně je roční produkce VFC (Výroba forem Continental) 1200 vulkanizačních forem pro osobní pneumatiky.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva