Týmy studentů technických vysokých škol z celé Evropy i zemí dalších kontinentů se v úterý 31. července sjedou už počtvrté do areálu polygonu mosteckého autodromu, aby změřily síly v soutěži Formula Student.
Mezinárodní závody formulí sestrojených univerzitními týmy z celého světa hostí Česká republika pošesté, první dva ročníky měly základnu na letišti v Hradci Králové.
Důvodem přesunu na sever Čech je podle organizátora akce a generálního ředitele společnosti Formula Student Czech Republic Michala Vašíčka zázemí a tréninkové moduly mosteckého polygonu. „Plochy a jejich vybavení s moderními technologiemi jsou ideálním místem pro setkávání početných týmů studentů, které miniformule vyvíjejí. Tyto stroje jsou poměrem váhy a výkonu srovnatelné s formulí 1,“ vysvětlil.
Soutěž vyvrcholí v pátek a sobotu 3. a 4. srpna, kdy jsou na programu jízdní disciplíny, především oblíbený vytrvalostní závod formulí endurance v délce 22 kilometrů po handlingové dráze polygonu. Po oba dny je soutěž volně přístupná zájemcům a fanouškům. „Očekáváme příjezd více než 800 studentů a jejich doprovodu. Jde o logisticky a organizačně náročnou akci. Věřím ale, že ji zvládneme bez větších problémů, čerpáme ze zkušenosti minulých let,“ upřesnila ředitelka polygonu společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.
Polygon poskytuje studentským týmům i ubytovací kapacitu, mohou kempovat pod stany na plochách za hlavními tribunami. „Areál je po celou dobu soutěže zdarma otevřený i veřejnosti, mohou sledovat soutěž, ale využít i nabídky svézt se po naší motokárové dráze či dráze pro čtyřkolky. Děti se zabaví na dopravním hřišti, zdarma jim zapůjčíme kola, koloběžky, odrážedla i přilby. Parkování auty v areálu polygonu však z kapacitních důvodů nebude možné,“ doplnila Raková.
Zadáním soutěže Formula Student je vývoj vozu formulového typu pro víkendového neprofesionálního závodníka. Soutěž je často označována jako inženýrská, což odráží její filosofii: vytvořit studentům prostředí pro jejich rozvoj během studia a zlepšit jejich přípravu na praxi. Z toho důvodu týmy nesoutěží pouze na trati, ale také před odbornými komisemi, které prověřují jejich vozy z hlediska technické vyspělosti, ceny i prodejního potenciálu.
Studenti technických univerzit soutěží v konstrukci formulí již od roku 1981, kdy ve Spojených státech vznikla Formula SAE. Do Evropy se soutěž dostala koncem 90. let, kde se jezdí na okruzích jako je Hockenheimring nebo britský Silverstone, a to pod názvem Formula Student.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva