Jihlavský MOTORPAL uspěl se svým mechanickým vstřikováním pro dieselové motory nákladních aut v Indii. Tamnímu výrobci Ashok Leyland dodá v průběhu příštích několika let desetitisíce kusů svého vstřikovacího systému VERMi v součtu za několik miliard korun.
Na indický trh MOTORPAL již dlouhodobě dodává (v menších objemech) své vstřikovací systémy převážně pro generátory či průmyslové motory.
Nový kontrakt vstoupil v platnost v těchto dnech, kdy byla v náročných indických podmínkách úspěšně dokončena homologace nového motoru pojmenovaného „Innoline“ – s mechanickým vstřikováním (v kombinaci s elektronickým řízením) z produkce MOTORPALU. „Zúročili jsme více než dva roky tvrdé práce od vývoje, odzkoušení až po produkci prvních zkušebních kusů. Nyní zahajujeme sériovou výrobu. Indický partner náš systém VERMi využije nejprve na motorech pro nákladní automobily s nosností do 30 tun a potom i v dalších výkonových řadách svých motorů,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel MOTORPAL, a.s. Radim Valas.
MOTORPAL se tak díky indické zakázce po letech opět vrací do segmentu nákladních automobilů. Také pro předního indického výrobce nákladních automobilů, autobusů či motorů – společnost Ashok Leyland, znamená homologace významný milník. Čerstvě homologovaný motor totiž splňuje nejpřísnější emisní limity aktuálně platné indické normy Bharat Stage IV. Význam celého projektu pak zvýrazňuje i fakt, že jeho dokončení oznámil Ashok Leyland právě dnes 15. srpna u příležitosti státního svátku vyhlášení nezávislosti Indické republiky.
Jihlavská společnost vsadila v Indii už pod svým novým majitelem (prostřednictvím společnosti Moto Capital ji od roku 2017 vlastní český investor Grzegorz Hóta), na zpřísnění místních ekologických norem pro automobilový průmysl. Její vývojáři přišli s inovativním řešením, když mechanický systém vstřikování zkombinovali s elektronickým řízením (je v tomto případě alternativou oproti více preferované common-rail technologii). „Mechanika“ je osvědčené a robustní řešení, které výborně vyhovuje některým specifickým podmínkám (např. proměnlivé kvalitě paliva, náročnému klimatu a provozním podmínkám) a umožňuje i levnější servis.
Miliardová zakázka pro MOTORPAL znamená mj. i nároky na další zvýšení počtu zaměstnanců. „Momentálně u nás pracuje 1100 lidí a nově jich budeme potřebovat především v kvalifikovaných dělnických profesích minimálně o 100 více. Jsme si vědomi, že lidé chybí všude, ale my sázíme mimo jiné i na místní patriotismus, tradici stále české firmy i možnost podílet se na důležitých projektech pro koncové zákazníky. Uvažujeme i o outsourcingu části naší výroby,“ řekl R.Valas.
Nový kontrakt v Indii se výrazně, především pak v dalších letech, projeví na hospodaření firmy. „Letos by se na tržbách měla indická zakázka projevit v řádu desítek milionů Kč, v letech dalších to bude násobně více. Nás jako management těší, že jsme i bez ní dokázali díky provedeným opatřením jak stabilizovat tržby, tak i zvyšovat provozní zisk,“ dodal Radim Valas.
MOTORPAL v prvním pololetí letošního roku vykázal provozní zisk EBITDA na úrovni 24 milionů Kč při celkových výkonech přes půl miliardy Kč. Odhad celého roku 2018 pak počítá s tržbami cca 960 milionů Kč.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva