Dieselové vozy s vykuchanými nebo poškozenými filtry pevných částic od října neprojdou emisními testy na STK. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný na konferenci Ford Motor Company.
Kulatý stůl Fordu byl tentokrát věnován právě problematice filtrů pevných částic, kde od října 2018 platí nová přísnější metodika.
„Filtry pevných částic jsou v tuzemsku velkým tématem. Moderní vůz s naftovým motorem už bez něj nekoupíte. Řada motoristů ale stále jezdí s nefungujícím filtrem ve starším voze a v minulých letech tato vozidla procházela bez problémů kontrolami STK. To platilo i o vozech s neoriginálním filtrem, který byl nefunkční, přestože byl homologován. V boji proti tomuto nešvaru jsme se již před lety spojili s SDA a tato iniciativa přinesla letos výsledky,“ zahájil konferenci generální ředitel FMC Jan Laube.
Hlavní host konference Josef Pokorný pak přiblížil nejnovější vývoj legislativy v této oblasti:
„Od října platí nové podmínky při měření emisí, které musí předcházet kontrole na STK. Změna pravidel pro měření vozů s filtrem pevných částic DPF znamená, že namísto údajů výrobce (které mohly být všelijaké) emisní stanice kontrolují těsnost DPF a měří kouřivost vozů s přísnějším limitem. Emisní test také trvá delší dobu. Podle posledních informací se mají limity pro měření emisí na STK v dohledné době ještě zpřísňovat,“ uvedl tajemník.
Už od června 2017 hrozí řidičům za jízdu s vymontovaným filtrem sankce až 50 tisíc korun. Kromě toho od ledna letošního roku probíhá při měření emisí fotodokumentace a odeslání protokolu do centrálního systému.
Pokud auto neprojde – což znamená, že má nefunkční či chybějící DPF – musí do třiceti dnů na opakovanou kontrolu.
Zároveň jsou 1. října v tomto ohledu posíleny pravomoci policie. Ta má možnost poslat auto zachycené při silniční kontrole na mimořádnou technickou kontrolu do STK ve vzdálenosti až osm kilometrů.
„Součástí prohlídky na stanici měření emisí je zároveň i vizuální kontrola výfukového systému,“ upřesnil Pokorný.
Poslední vozy bez částicového filtru plní normu Euro 4, od nástupu novější ekonormy Euro 5 v roce 2010 (dnes už platí Euro 6) mají již všechny automobily s naftovým motorem tento filtr, jinak by ji nedokázaly plnit. A nově je začínají výrobci montovat i do výfukového traktu benzinových motorů. Podle techniků je za většinou problémů s filtrem zanedbaná údržba vozu a nekvalitní palivo. K nejčastějším závadám, které se zaměňují za potíže s filtrem, nebo je způsobují, problémy s EGR ventilem či závady lambda sondy.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva