Svaz dovozců automobilů pozval 3. dubna novináře na tiskovou konferenci do centra Green Point v pražských Strašnicích.
"V prvních třech měsících 2019 se v Česku registrovalo necelých šedesát tisíc nových osobních vozů, meziročně o dvanáct procent méně, oznámil na tiskovce tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
Nejvíce vozů registrovala tradičně Škoda Auto, a to dvacet tisíc. Následuje Volkswagen s necelými šesti tisíci, Dacia a Hyundai se čtyřmi tisíci kusy.
Nejvyšší podíl, necelou třetinu registrací, tvoří vozy SUV.
Téměř tři čtvrtiny prodaných aut byly firemní vozy. Podíl vozů s benzínovým motorem tvořil sedmdesát procent a s naftovým dvacet osm procent.
Elektromobily až po roce 2020
„Podíl nafty po několika měsících ustálení začal opět klesat,“ uvedl tajemník SDA.
Podíl elektromobilů letos stagnuje, prodáno jich letos zatím bylo 132.
„Registrace elektromobilů sice vzrostly, ale v žádném případě nenahrazují diesely. Doba elektrická bude mít letos ještě mírný nástup a lze očekávat její příchod až s nástupem roku 2020 a dále,“ odhadl Pokorný.
Množství dovezených ojetin se v prvním čtvrtletí takřka nezměnilo, do Česka jich prodejci přivezli 42 tisíc s průměrným věkem deset let. Mírně naopak přibylo prodaných autobusů a nákladních vozidel. Větší nárůst zaznamenaly letos motocykly.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva