Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo statistiku výroby vozidel od 1. ledna do 31. března 2019. Vyrobeno bylo celkem 370 616 ks silničních vozidel.
I přes mírný kvartální pokles produkce (- 3,5 %) zaznamenali tuzemští finální výrobci nárůst ve třech ze čtyř sledovaných kategorií. Výrazný růst produkce registroval zejména tradiční domácí výrobce motocyklů JAWA. Pozitivně se ale vyvíjí také výroba i prodej autobusů. Celkově je přitom letošní březen historicky druhým nejúspěšnějším z hlediska produkce, když byl evidován meziroční nárůst o 4,4 %.
Osobní automobily
Celkem bylo za první tři měsíce letošního roku vyrobeno celkem 363 052 vozů. To je o 3,8 % méně než v prvním čtvrtletí roku 2018, ale vzhledem k tomu, že příčiny tohoto zpomalení se zdají mít krátkodobý charakter, ve druhém pololetí 2019 můžeme očekávat obrat k lepšímu.
Ve srovnání se stejným obdobím v roce 2018 se nejvíce dařilo kolínské TPCA s růstem výroby i exportu shodně o 4,7 % a nárůstem tuzemských prodejů dokonce o více než 18 %. Společnost TPCA vyrobila celkem 58 772 vozidel. Společnost ŠKODA Auto vyrobila v prvním kvartálu 231 280 vozidel, z nichž na vývoz jich putovalo přes 90 %. Nošovický Hyundai ve sledovaném období vyrobil 73 000 vozidel.
I přes menší pokles ve srovnání s prvním čtvrtletím předchozího roku se výrobcům dařilo od začátku nového roku postupně zvyšovat objem výroby i prodejů. V březnu bylo vyrobeno celkem 131 155 vozů, což znamená o 12,5 % více než v únoru a dokonce o 13,8 % více než v lednu.
Autobusy
Produkci i odbytu autobusů se nadále daří. Společnosti Iveco ČR a SOR Libchavy realizovaly společně se společností KH Motor CENTRUM Opava výrobu 1185 autobusů, což je o téměř 6,7 % více než vloni. Firma Iveco ČR vyrobila 1 108 ks autobusů, SOR Libchavy 72 ks autobusů. Oběma velkým výrobcům se dařilo v odbytu na tuzemském trhu – společnost SOR prodala meziročně o 16 autobusů více (+ 35,6 %), IVECO ČR o 70 kusů více (+ 269,2 %). Motocykly
Jedinému výrobci na našem trhu, společnosti JAWA Moto, se podařilo výrazně navýšit výrobu i odbyt. Produkce 589 strojů znamená výrazný nárůst (+ 151,7 %), za kterým stojí především navýšení exportu (+171,4 %) zejména do zemí střední a jižní Ameriky, stejně jako růst domácích prodejů (+ 50,0 %) Přívěsy a návěsy
V prvním čtvrtletí bylo v ČR vyrobeno celkem 5 790 přípojných vozidel všech kategorií. Výroba přívěsů a návěsů se oproti stejnému období předchozího roku zvýšila o 274 kusů (+ 5,0 %), tuzemské prodeje vzrostly na 3 009 ks (+ 2,2 %) a export na 2 594 ks (+ 5,5 %). Produkce velkých přívěsů a návěsů je rozdělná mezi výrobce Schwarzmüller (441 vyrobených kusů) a Panav (101 kusů). Výrobě malých přívěsů dominuje společnost AGADOS, které se v uplynulém období dařilo jak v produkci (5 248 vyrobených kusů, nárůst o 7,1 %), tak v tuzemských i zahraničních prodejích (+ 6,9 %, resp. + 6,4 %).
24.04.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva