Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Zemřel Jan Rulec, kapitán českého autoprůmyslu

Ve věku 63 let zemřel Jan Rulec, manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel podílel na restartu kopřivnické Tatry.

V automobilovém průmyslu působil již od roku 1980. Kromě Tatry působil jako ředitel výrobního závodu LIAZ v Mnichově Hradišti a jako výrobní ředitel Karosy ve Vysokém Mýtě.

Mladý Jan Rulec po ukončení vysoké školy nastoupil do své první automobilky, LIAZU, v roce 1980. Začal pracovat jako mistr na montáži vozidel, později na jejich repasi. Díky své pověstné náročnosti sám k sobě i svému týmu se následně vypracoval na vedoucího útvaru kontroly kvality.

Protože mel skvělé technické znalosti i organizační talent, stal se brzy vedoucím výrobního úseku a na této funkci prožil většinu pracovního života v LIAZu.

V 90. letech se stal ředitelem výrobního závodu v Mnichově Hradišti. Byla to těžká doba, kdy celý průmysl výroby nákladních vozů zažíval hlubokou krizi. Jan Rulec usiloval o větší samostatnost závodu v Mnichově Hradišti a o to, aby závod mohl lépe a pružněji reagovat na měnící se požadavky trhu.

Spolu se svými kolegy proto také připravoval privatizační projekt, který by tomuto závodu zajistil možnost orientace na perspektivní segmenty trhu. Financující banka se však dohodla se Škodou Plzeň a umožnila jí tím privatizovat LIAZ, stejně jako TATRU. Poté Jan Rulec z LIAZu odešel a několik let působil ve společnosti Autoservis Klatovy.

V roce 1997 uspěl ve výběrovém řízení na místo výrobního ředitele akciové společnosti Karosa Vysoké Mýto. Protože společnost patřila francouzskému Renaultu, začal se intenzivně učit francouzsky a přebral řízení výroby v dynamicky se rozvíjející společnosti. S rodinou se přestěhoval do Vysokého Mýta, kde později se svou ženou Hanou postavili dům.

V Karose patřil k nejvíce respektovaným tahounům celkové přestavby a modernizace podniku a měl lví podíl na tom, že se z Karosy stal v roce 2003 nejmodernější závod na výrobu autobusů v Evropě. Jan Rulec byl nekompromisní v plnění zvyšujících se požadavků na kvalitu autobusů, plnění vzrůstajících výrobních plánů a integraci Karosy do výrobního sytému mateřského Renaultu, později Iveca. Byl přísný nejen ke svému týmu, ale zejména sám k sobě. Jeho úsilí, pracovitost i výsledky mimořádně vysoce hodnotili a oceňovali nejen kolegové, ale i všichni jeho nadřízení od generálních ředitelů Karosy (později Iveca Czech Republic) až po nejvyšší vedení mateřského koncernu. Na konci roku 2013 Jan Rulec poprvé zápasil, prozatím vítězně a potají, s rakovinou. Rozhodl se proto svou náročnou práci opustit. Po pár týdnech odpočinku a léčby se však rozhodl přijmout další velkou profesionální výzvu a jako výrobní ředitel se zapojil do záchrany Tatry. Opět se se svou ženou přestěhoval a s plným nasazením se vrhl do práce. V Tatře Jan Rulec s přehledem organizoval novou výrobu, postupně modernizoval a přestavoval výrobní úsek a vedl svůj tým k vyšší kvalitě aut i k reorganizaci systému výroby. Měl velký podíl na tom, že stejně jako dříve Karosa, i Tatra se začala opět výrazně prosazovat nejen na domácím, ale i na náročných zahraničních trzích. Tatru opustil na počátku roku 2016, vrátil se do Vysokého Mýta a v nedaleké Chocni se ujal řízení podniku na výrobu plastových komponentů pro automobilový průmysl, průmysl zemědělských a stavebních strojů Composite Components. Významně se podílel na technologickém rozvoji podniku a zásadním způsobem ovlivnil nastupující generaci mladých manažerů. V létě 2018 na něj podruhé zaútočila zákeřná nemoc, kvůli které musel svou práci přerušit. Počátkem letošního roku se ale na své místo vrátil. Třetí útok zákeřné nemoci se mu ale odvrátit nepodařilo. Zemřel v sobotu 18. 5. ve věku 63 let. Petr Rusek, předseda představenstva TATRA TRUCKS, k odchodu Jana Rulce uvádí: „Dovoluji si jménem jeho spolupracovníků, naší společnosti i českého průmyslu Honzovi Rulcovi poděkovat za to, co dokázal. Byl opravdovým Kapitánem českého průmyslu. Čest jeho památce.“

27.05.2019Autodealers

Informace odjinud

Zemřel Theodor Pištěk. Oscarový umělec, technik i testovací jezdec

Zemřel Theodor Pištěk, skutečný renesační člověk. Patřil mezi nejvýraznější výtvarníky své generace v Československu a později v Česku. Byl malířem, scénografickým výtvarníkem a zároveň mužem s hlubokou vášní pro auta – závodil, studoval techniku automobilů a uměl to promítnout do svého umění.
auto.cz

Toyota Mirai vyráží do modelového roku 2026. Nadále vzdoruje elektromobilům

Zatímco většina automobilek od vodíku ustupuje, Toyota Mirai 2026 dál nabízí alternativu k bateriovým elektromobilům. Luxusní sedan na platformě GA-L s pohonem zadních kol má elektromotor o výkonu 136 kW a dojezd okolo 650 km. 
auto.cz

Obří evropská investice do elektromobility! Španělsko jde proti proudu

Španělsko připravuje velkou ofenzivu v elektromobilitě, v roce 2026 do ní investuje kolem 1,3 miliardy eur (zhruba 31,4 miliardy Kč). To pravděpodobně ovlivní i zbytek Evropy.
auto.cz

Vodíkové taxi či policejní vůz? Toyota testuje novou crown v náročném provozu

Toyota dodá celkem 200 vodíkových crown pro taxislužbu v Tokiu. Už nějakou dobu vodíkové crowny jezdí také jako policejní auta ve Fukušimě.
auto.cz

Předplacený servis Škoda Auto: Jasné náklady, delší jistota. I pro starší vozy!

Automobil uživatelé drží stále déle, tak se vyplatí myslet i na roky příští. Pomoci může předplacený servis.
auto.cz

Stejné ceny, jiný diesel. Toyota Proace dělá na první pohled neznatelný, ale zásadní krok

Přechod na 2.2 D-4D mění techniku víc, než napovídají tabulkové hodnoty. Ten pravý benefit zákazník pozná v reálném provozu s nákladem.
auto.cz

Chystá Kia návrat stingeru? Poodhalila koncept čtyřdvířka

Záhadné čtyřdveřové a pravděpodobně elektrické auto poodhalila automobilka Kia. Může jít o sourozence Hyundai Ioniq 6 a přinejmenším duchovního nástupce oblíbeného stingeru.
auto.cz

Jak se vyvíjel trh ojetin v listopadu? Nabídka je bohatší, ceny rostou pomalu

V listopadu letošního roku padaly v Česku nejen teplotní rekordy. Velmi dobře se dařilo i trhu s ojetými auty. Podle inzertních nabídek byl listopad roku 2025 nejbohatším jedenáctým měsícem za posledních pět let.
auto.cz

Vyspělý svět se bojí elektrik z Číny. Ta zatím zaplavuje ten rozvojový spalováky

Čína byla už dvakrát největším světovým exportérem aut a za letošní rok tomu těžko bude jinak. Nejvíce však vyváží nikoliv elektromobily do rozvinutých zemí, nýbrž spalovací auta na trhy Jižní Ameriky či Afriky, kde je nízká cena vším. To vše samozřejmě na úkor objemů prodeje „západních“ značek.
auto.cz

Za volantem Suzuki e Vitara. Jak jezdí první globální elektromobil Suzuki?

Pro Suzuki přelomová e Vitara se v Česku představila na jaře letošního roku. Tehdy jsme si ji mohli prohlédnout i usednout za její volant. Řídit jsme ji však mohli až nyní. Škoda jen, že velmi krátce na silnicích v okolí německé Míšně.
auto.cz

Vzpomínáte na českého tunera škodovek Milotec? Tuní dál! Dokonce i elektromobily

Milotec je český výrobce autodoplňků, který se specializuje především na vozy Škoda. Dnes ukazuje, že umí reagovat i na nástup elektromobility: do nabídky totiž přidává také nové doplňky pro modely Škoda Elroq a Škoda Enyaq.
auto.cz

Nejsofistikovanější podvozek z čínských značek má BYD. Zvládne i jízdu po třech kolech!

Sportovní čínský vůz BYD Yangwang U9 sice není žádnou novinkou, přesto jeho podvozek označený jako BYD DiSus vzbuzuje emoce. Co je na něm tak zvláštního?
auto.cz

Hoďte starosti za hlavu! S prodlouženou zárukou a předplaceným servisem je to snadné

Že je vlastnictví automobilu v jistém smyslu stresující, se asi shodnou všichni. Strach můžeme mít ze zlodějů, kamer, ostatních motoristů. Některá rizika však jde celkem snadno eliminovat.
auto.cz

Ford opravdu chystá evropské bronco! Má být do zásuvky, ale ne nezbytně

Nový kompaktní ford pro Evropu má patřit do rodiny Bronco, ale zároveň být nepřímým nástupcem focusu. Nečekejme tedy rámovou konstrukci, o již známou verzi Bronco Sport však nepůjde.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.