Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Zemřel Jan Rulec, kapitán českého autoprůmyslu

Ve věku 63 let zemřel Jan Rulec, manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel podílel na restartu kopřivnické Tatry.

V automobilovém průmyslu působil již od roku 1980. Kromě Tatry působil jako ředitel výrobního závodu LIAZ v Mnichově Hradišti a jako výrobní ředitel Karosy ve Vysokém Mýtě.

Mladý Jan Rulec po ukončení vysoké školy nastoupil do své první automobilky, LIAZU, v roce 1980. Začal pracovat jako mistr na montáži vozidel, později na jejich repasi. Díky své pověstné náročnosti sám k sobě i svému týmu se následně vypracoval na vedoucího útvaru kontroly kvality.

Protože mel skvělé technické znalosti i organizační talent, stal se brzy vedoucím výrobního úseku a na této funkci prožil většinu pracovního života v LIAZu.

V 90. letech se stal ředitelem výrobního závodu v Mnichově Hradišti. Byla to těžká doba, kdy celý průmysl výroby nákladních vozů zažíval hlubokou krizi. Jan Rulec usiloval o větší samostatnost závodu v Mnichově Hradišti a o to, aby závod mohl lépe a pružněji reagovat na měnící se požadavky trhu.

Spolu se svými kolegy proto také připravoval privatizační projekt, který by tomuto závodu zajistil možnost orientace na perspektivní segmenty trhu. Financující banka se však dohodla se Škodou Plzeň a umožnila jí tím privatizovat LIAZ, stejně jako TATRU. Poté Jan Rulec z LIAZu odešel a několik let působil ve společnosti Autoservis Klatovy.

V roce 1997 uspěl ve výběrovém řízení na místo výrobního ředitele akciové společnosti Karosa Vysoké Mýto. Protože společnost patřila francouzskému Renaultu, začal se intenzivně učit francouzsky a přebral řízení výroby v dynamicky se rozvíjející společnosti. S rodinou se přestěhoval do Vysokého Mýta, kde později se svou ženou Hanou postavili dům.

V Karose patřil k nejvíce respektovaným tahounům celkové přestavby a modernizace podniku a měl lví podíl na tom, že se z Karosy stal v roce 2003 nejmodernější závod na výrobu autobusů v Evropě. Jan Rulec byl nekompromisní v plnění zvyšujících se požadavků na kvalitu autobusů, plnění vzrůstajících výrobních plánů a integraci Karosy do výrobního sytému mateřského Renaultu, později Iveca. Byl přísný nejen ke svému týmu, ale zejména sám k sobě. Jeho úsilí, pracovitost i výsledky mimořádně vysoce hodnotili a oceňovali nejen kolegové, ale i všichni jeho nadřízení od generálních ředitelů Karosy (později Iveca Czech Republic) až po nejvyšší vedení mateřského koncernu. Na konci roku 2013 Jan Rulec poprvé zápasil, prozatím vítězně a potají, s rakovinou. Rozhodl se proto svou náročnou práci opustit. Po pár týdnech odpočinku a léčby se však rozhodl přijmout další velkou profesionální výzvu a jako výrobní ředitel se zapojil do záchrany Tatry. Opět se se svou ženou přestěhoval a s plným nasazením se vrhl do práce. V Tatře Jan Rulec s přehledem organizoval novou výrobu, postupně modernizoval a přestavoval výrobní úsek a vedl svůj tým k vyšší kvalitě aut i k reorganizaci systému výroby. Měl velký podíl na tom, že stejně jako dříve Karosa, i Tatra se začala opět výrazně prosazovat nejen na domácím, ale i na náročných zahraničních trzích. Tatru opustil na počátku roku 2016, vrátil se do Vysokého Mýta a v nedaleké Chocni se ujal řízení podniku na výrobu plastových komponentů pro automobilový průmysl, průmysl zemědělských a stavebních strojů Composite Components. Významně se podílel na technologickém rozvoji podniku a zásadním způsobem ovlivnil nastupující generaci mladých manažerů. V létě 2018 na něj podruhé zaútočila zákeřná nemoc, kvůli které musel svou práci přerušit. Počátkem letošního roku se ale na své místo vrátil. Třetí útok zákeřné nemoci se mu ale odvrátit nepodařilo. Zemřel v sobotu 18. 5. ve věku 63 let. Petr Rusek, předseda představenstva TATRA TRUCKS, k odchodu Jana Rulce uvádí: „Dovoluji si jménem jeho spolupracovníků, naší společnosti i českého průmyslu Honzovi Rulcovi poděkovat za to, co dokázal. Byl opravdovým Kapitánem českého průmyslu. Čest jeho památce.“

27.05.2019Autodealers

Informace odjinud

Peugeoty 3008 a 5008 s pohonem všech kol. Kdy dorazí na český trh?

Pokud nahlédnete do ceníku Peugeotů 3008 a 5008 v Německu, rychle zjistíte, že alternativně nabízejí také pohon všech kol. U nás tyhle verze zatím nejsou.  
auto.cz

Mercedes si patentoval zavírání střechy v případě deště. Neřeší však hlavní problém

„Německy“ sofistikované řešení má předejít nejčastějšímu kabrio-dramatu: bouřka a stažená střecha. Sada mikrofonů a čidel rozpozná bouřku v okolí a spustí zavírání. Už jste odhalili na co systém nepamatuje? 
auto.cz

Plug-in hybridy jsou podvod, hřímají zelení lobbisté. Vina však leží na řidičích

Automobilky v odpovědi na tlak lobbyistických organizací vyvinuly produkt, který dokáže fungovat téměř bez lokálních emisí. Nyní je ty samé organizace viní z toho, že jejich zákazníci ten produkt nepoužívají tak, jak bylo zamýšleno.
auto.cz

Připadá vám, že motor neběží hladce? Možná za to může nenápadná, ale klíčová součástka!

Zapalovací svíčka. Na pohled nenápadná součástka, která má ovšem zásadní význam pro správný běh zážehového motoru. Většinou pracuje spolehlivě, výjimky však existují.
auto.cz

Přezouvání na zimní pneu je tady! Kde dělají řidiči nejčastěji chyby?

V Česku můžete v zimě jezdit i na celoročních pneumatikách – zákon to dovoluje. Ale zatímco u nás vám stačí označení M+S, za hranicemi už to nestačí. Německo od loňského října uznává pouze pneumatiky s označením 3PMSF, tedy horu se sněhovou vločkou. A i když to u nás zatím povinné není, právě tato vločka je známkou vyšší kvality a jistoty na sněhu.
auto.cz

Omoda & Jaecoo potvrdila nový motor. Kde leží hranice účinnosti?

Vozy čínské skupiny Chery se v Evropě nabízejí také pod značkou Omoda & Jaecoo. Nedávno uveřejnili první údaje o připravovaném spalovacím motoru. První údaje jsou doslova šokující.
auto.cz

Nová Honda Prelude: Česká cena a konfigurátor. Tak kterou barvu?

Po dlouhých dvaceti letech se vrací ikona devadesátek – Honda Prelude. Nově má i český konfigurátor a konečně známe i cenu.
auto.cz

Japonský Sharp už si nevystačí s elektronikou. Ukázal MPV s projektorem

Elektromobilita dostala mezi automobilky spoustu startupů, ale také firmy z úplně jiných oborů. Další takovou je japonský Sharp, který u nás známe spíše díky mikrovlnkám nebo toustovačům.
auto.cz

Audi A2 se má vrátit coby nejmenší model značky

Nejmenší audi bude v dohledné době elektrické a dost možná oživí historické označení A2. Očekává se platforma MEB a rozměry odpovídající nejspíš Volkswagenu ID.3.
auto.cz

Test Cupra Ateca 1,5 TSI – Jsme už za vrcholem

Na trhu je už dlouho, ale pořád má co říct – tak by se dala shrnout Cupra Ateca. Patříte-li k těm, kterým nesedí směr vývoje aut, ale přesto chcete něco nového, právě auta jako ateca jsou perfektní volbou pro svou ergonomii z dob, kdy se nemusela obracet každá koruna kvůli emisím a elektromobilům.
auto.cz

První jízda v nové Hondě Prelude: Návrat legendy bez zklamání?

Když se po letech vrátí legenda, člověk má trochu obavy. Po prvních kilometrech s novou Hondou Prelude je ale jasno: tohle kupé má vlastní identitu a přitom ctí všechno, co jsme na značce vždy milovali.
auto.cz

Matoucí cykloobousměrka: Kdo má přednost?

Cykloobousměrka. Slovo, které vypadá, jako by ho vymyslel úředník po třídenním školení o udržitelné dopravě. Na papíře funguje – prostě jednosměrka, kde se může cyklista legálně pohybovat v protisměru současně s protijedoucím autem, protože se vejde. Praxe ale často funguje jinak.
auto.cz

Rekordní září: Za mýto stát vybral nejvíce peněz v historii

Výběr mýta na českých dálnicích a silnicích I. třídy v devátém letošním měsíci dosáhl nejvyšší částky od roku 2007, kdy byl tento poplatek v Česku zaveden.
auto.cz

Problikáváte ostatní řidiče dálkovými světly? Může se to rychle prodražit

Bliknutí dálkovými světly – gesto, které má v řidičském světě spoustu významů. Někdo jím děkuje, jiný varuje před policejní hlídkou, další jím netrpělivě pobízí pomalejší řidiče, aby uhnuli z levého pruhu. Jenže i tohle běžné světelné mrknutí má svá pravidla. A kdo je nezná, může za toto tiché gesto zaplatit až 1500 korun.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.