Volkswagen zintenzivňuje aktivity v oblasti výstavby nabíjecí infrastruktury. Koncern vybuduje do roku 2025 v Evropě 36 tisíc nabíjecích přípojek, z toho 11 tisíc zajistí značka Volkswagen.
Nabíjecí stanice budou k dispozici u všech výrobních závodů Volkswagen – a také u cca 3000 prodejců Volkswagen ve všech větších městech. Volkswagen navíc obsazuje další lukrativní obchodní oblasti, týkající se nabíjení, a to dceřinou společností pro nabíjecí infrastrukturu Elli (Electric Life) a nabíjecí službou „We Charge“. Koncern Volkswagen investuje do výstavby nabíjecí infrastruktury v místech evropských výrobních závodů celkem 250 milionů eur. „Nabíjení elektromobilu musí být stejně snadné a samozřejmé jako nabíjení chytrého telefonu. K tomu potřebujeme především více nabíjecích stojanů ve veřejném prostoru i jednoduchá pravidla pro montáž soukromých nástěnných nabíječek,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektromobilitu. Výstavba infrastruktury Volkswagen odhaduje, že v budoucnosti bude 70 procent všech nabíjecích procesů realizováno doma nebo na pracovišti. Jeho dceřiná společnost Elli vyjde od roku 2020 vstříc požadavkům firem i soukromých zákazníků kompletní nabídkou řešení pro nabíjení – od cenově dostupných nástěnných nabíječek včetně montáže až po vhodné tarify pro odběr ekologické elektrické energie. U výrobních závodů Volkswagen v celém Německu vybuduje značka celkem 4000 nabíjecích přípojek pro zaměstnance, z nichž mnohé budou volně přístupné i pro veřejnost. Přibližně jedna čtvrtina všech nabíjecích procesů se uskuteční na veřejných nabíjecích stojanech. Zákazníci budou mít díky službě Volkswagen „We Charge“ přístup k více než 100 tisícům nabíjecích přípojek v celé Evropě – a výhledově jich má být až 150 tisíc. Plány navíc zahrnují partnerství s maloobchodními řetězci, aby mohli zákazníci komfortně nabíjet své vozy během nakupování. První krok učinilo již Tesco ve Velké Británii, další obchodní řetězce budou následovat. Volkswagen vytvořil důležité předpoklady také pro nabíjení při cestování na velké vzdálenosti po dálnicích. Modely rodiny ID. nabídnou dlouhý dojezd a jsou kompatibilní s rychlým nabíjením. Volkswagen kromě toho, společně s průmyslovými partnery ve společném podniku Ionity, vybuduje do roku 2020 v celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s až 2400 nabíjecími přípojkami podél dálkových silnic a dálnic. Volkswagen nyní navíc rozšiřuje rychlonabíjecí infrastrukturu také do měst. Prvních 28 rychlonabíjecích stojanů mimo dálnice bude zprovozněno již na konci června ve Wolfsburgu. Tyto stojany jsou součástí daru společnosti Volkswagen AG k 80. výročí založení města Wolfsburg. Výstavbu nabíjecí infrastruktury v bezprostřední budoucnosti je však nutné ještě výrazně urychlit. Volkswagen je přesvědčen o tom, že i zde je zapotřebí silnější zapojení a větší podpora politické sféry. Je nutné bez prodlení vytvořit nezbytné rámcové podmínky pro rychlou výstavbu infrastruktury, například úpravami nájemního a stavebního práva nebo rozšířením podpory pro nabíjecí infrastrukturu na veřejných i zpoplatněných parkovištích.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva