Ministerstvo dopravy hostilo 27. června celkově 22. zasedání Rady vlády ČR pro bezpečnost silničního provozu. Šlo o první jednání Rady v obměněném složení (snížení počtu členů z 25 na 15). SDA na jednání nabídl další prohloubení spolupráce.
Předsedou Rady pro BESIP je ministr dopravy, tajemníkem vedoucí samostatného oddělení BESIP na MD a členy jsou zástupci vybraných resortů, Policie a některých asociací a samostatných subjektů.
Vzhledem k značné roli vozidel a jejich vlivu na snižování počtu usmrcených a těžce zraněných při dopravních nehodách je členem Rady i zástupce Svazu dovozců automobilů.
Ministr Kremlík v úvodu zdůraznil důležitost Rady pro Besip s cílem využít maximálně jejího potenciálu pro zvýšení efektivity výstupů tak, aby byla významným nástrojem pro naplňování národní strategie BESIP. Rada vlády by se měla častěji scházet a jednotlivá témata řešit cestou pracovních skupin.
SDA nabídl spolupráci členů
Svaz dovozců hodlá nabídnout veškeré informace a aktivity svých členů pro zapojení do programů organizovaných Besipem a dalšími subjekty ke zvyšování bezpečnosti na silnicích. Aktuálně se dokončuje program pro správné využívání moderních asistenčních systémů vozidel, které již v praxi pomáhají snižovat počet usmrcených a zraněných v dopravě.
V návaznosti na dostupné statistiky Policie ČR, ze kterých vyplývá stagnace ve snižování následků dopravních nehod, podporují dovozci zpřesnění vyhodnocování nehod v závislosti na výbavě vozidla prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. ČR je aktuálně na 21. příčce v rámci EU z hlediska počtu usmrcených osob při dopravních nehodách, což je pozice nelichotivá a je potřeba maximálně využít nástrojů pro zvyšování bezpečnosti osvědčených v zahraničí. Jde o oblast autoškolství, mladých řidičů, dodržování pravidel provozu a též širší využívání moderních systémů vozidel pro zvýšení bezpečnosti.
Spolupráce dovozců s dalšími subjekty (pojišťovny, Policie, Centrum dopravního výzkumu atd.) pomáhá lépe nastavit budoucí podmínky na pozemních komunikacích, legislativu i praktickou osvětu.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva