Šéf Cebie Martin Pajer zveřejnil výsledky analýzy webových autobazarů. U dvou třetin prodávaných ojetin v Česku prodejci neuvádí výrobní číslo nebo udávají špatné. Kupující si tak nemohou ověřit historii vozu včetně najetých kilometrů.
„Provedli jsme analýzu na více než půl milionu inzerátů z velkých inzertních portálů, ze které vyplynulo, že 68 procent inzerátů neuvádí VIN vozidla, nebo ho neuvádí celé či uvádí chybné,“ uvedl Pajer.
U části prodejců je důvodem to, že nechtějí, aby si jejich inzerci mapovala konkurence. V takovém případě by ale podle Cebie měli VIN sdělit aspoň na dotaz kupujícího. Velká část prodejců však VIN neuvádí záměrně z toho důvodu, že nechtějí, aby si kupující mohl ověřit historii vozu.
Výsledkem může být, že zákazník zaplatí desítky tisíc korun za auto, které takovou hodnotu nemá, upozornila Cebia.
30.09.2019