Virová pandemie uzavřela prodejny automobilů v celé Evropě. Český Svaz dovozců automobilů a jeho dealeři se snaží udržet v provozu alespoň autoservisy a chystají se na prodej vozidel po internetu. Jaká jsou poslední prodejní čísla?
"Před krizovou situací jsme v Česku registrovali 5000 vozidel týdně, nyní jde o necelých 1500 vozidel. Registrace se tak snížily prakticky na pětinu předchozího stavu. Je to logické, vzhledem k uzavřeným prodejnám," uvedl 23. března tajemník SDA Josef Pokorný.
Čeští dealeři aut ale většinou udrželi v chodu alespoň autoservisy v nejnutnějším režimu.
„Nemůžeme přestat servisovat vozidla záchranného systému, sanitky, policejní či hasičské vozy. Nechceme ale ani omezovat mobilitu ostatních zákazníků,“ řekl Josef Pokorný s tím, že svaz průběžně komunikuje s úřady a chce udržet příjem a výdej vozidel v autoservisech dokud to situace umožní.
Co se týče prodeje nových vozidel, importéři i dealeři přecházejí na nabídky vozidel po internetu.
„Objemy prodejů v showroomech nám to nenahradí, ale pro prodejce i zákazníky bude dobré, když zůstane alespoň tento kanál otevřen. Je to samozřejmě závislé na fungujícím registru automobilů,“ upřesnil Pokorný.
Nové registrace na CRV fungují podle jeho slov omezeně, ale fleetové prodeje se daří do registru zapisovat. STK fungují na 80 procent své předkrizové kapacity.
23.03.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva