Importéři a dealeři automobilů po celé Evropě začali v březnu bojovat o život. Nejenže jim vlády zavřely prodejny, ale mnohde také nefungovaly centrální registry vozidel a vozidla nešlo vůbec zapisovat do databází. Jak vypadá prognóza v Česku pro duben?
„Také showroomy v České republice byly uzavřeny, prodeje se v březnu propadly téměř o osmdesát procent. Počítáme s touto situací i pro část dubna. Hodně bude záležet na tom, zda se opět podaří obnovit výrobu vozidel. Zvažujeme další kroky pro jednání s vládou tak, aby se co nejdříve podařilo výrobu i distribuci vozidel obnovit,“ řekl našemu portálu tajemník SDA Josef Pokorný.
Podle jeho slov jsou tu i dobré zprávy.
„Zatím se daří držet v provozu servisy. Jejich pracovníkům často chybí ochranné pomůcky, ale chod opraven je i tak nutné zachovat kvůli opravám sanitek, policejních i hasičských vozidel,“ upřesnil Pokorný.
Situace na CRV se zlepšuje
Centrální registr vozidel stále funguje omezeně, lidé strojí na registračních místech fronty, ale část nově prodaných vozidel se daří registrovat.
„V posledních dnech se zlepšila Praha, důležitá pro registraci velkých flotilových zakázek,“ popsal vývoj k lepšímu Pokorný.
Dealeři aut houfně přecházejí na prodej po internetu, pracují na systémech předávání automobilů mimo prostory showroomů. Také zákaznické prohlídky servisních prací se stěhují na web
„Zatím žijeme, v dubnu bude záležet na dalším vývoji pandemie, reakci výroby a dalších opatřeních vlády vůči průmyslu,“ shrnul tajemník svazu výhledy na další měsíc krize.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva