Výkonný výbor skupiny PSA zavedl ochranná opatření na pracovištích centrálních distribučních skladů náhradních dílů. Cílem je zachování údržby a servisu vozů, zejména pak vozů zajišťujících logistický tok léků a potravin, jakož i vozů zajišťujících mobilitu zdravotníků a lidí žijících ve venkovských oblastech.
Skupina PSA s ohledem na tyto cíle, s podporou zdravotnických týmů a zejména pak ve spolupráci se svým dohlížejícím lékařem definovala zdravotní protokol k posílení preventivních opatření a použila ho v různých oblastech své činnosti: obchodní, výrobní i terciární (včetně výzkumu a vývoje).
Tento protokol například vyžaduje kontrolní měření teploty nebo nošení roušek, které každý den skupina PSA svým zaměstnancům poskytuje. Dále je také vyžadováno dodržování bezpečné vzdálenosti mezi lidmi v zasedacích místnostech, na každém pracovním místě nebo v zónách pro trávení přestávek s vyznačením těchto vzdáleností na zemi.
Bylo také rozhodnuto o udržování otevřených dveří (kromě protipožárních), aby se zabránilo kontaktu s klikami. Každých 60 minut bude provedeno čištění a dezinfekce nástrojů a při předávání dílů mezi pracovníky bude dodržena ochranná doba 3 hodiny.
Budou také prodlouženy přestávky o 5 minut za účelem mytí rukou, dodržovány přestávky v délce 30 minut mezi směnami, aby se zabránilo setkávání zaměstnanců, a bude zdvojnásoben počet autobusů svážejících zaměstnance, aby byla zaručena bezpečná vzdálenost mezi cestujícími.
Oddělení lidských zdrojů představilo tento projekt zástupcům odborových organizací, kteří přispěli vlastními požadavky. Podnik se zavázal provádět audity, aby bylo zajištěno řádné provádění těchto posílených bezpečnostních pravidel v praxi. Výsledkem těchto diskusí je zavedení posílených opatření s přihlédnutím k rozmanitosti pracovních prostředí v každé z továren. Tato opatření povedou k vytvoření předpokladů pro obnovení činností. Stejný proces probíhá i v případě obchodní sítě a terciárních pracovišť.
Skupina PSA oznámila pozastavení svých výrobních činností do 27. března 2020 a v rámci sociálního dialogu bude stanoven harmonogram postupného a bezpečného obnovení výroby s ohledem na zdravotní krizi a výsledky auditů. Provádění posílených zdravotních opatření bude přizpůsobeno každému jednotlivému pracovišti. Na základě zásady „připravit, vyzkoušet, obnovit“ budou stanovena nová data pro evropské strojírenské továrny a montážní podniky, která budou brát ohled na schopnost dodavatelů tato restartování podpořit.
Carlos Tavares, generální ředitel skupiny PSA, uvedl: „Nikterak neohrozíme zdraví našich zaměstnanců a výrobní restart nezbytný pro udržitelnost společnosti bude proveden za optimálních podmínek. Mám veškerou důvěru ve schopnost zaměstnanců skupiny PSA, že nám pomohou vyjít z této krize bez fatálních ztrát. Náš bojový duch a naše společná duševní síla jsou přednosti, které dáváme k službám našim spoluobčanům.“
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva