Automobilka BMW zruší 6000 pracovních míst, což představuje téměř pět procent z celkové pracovní síly. Chce se tak lépe vyrovnat s prudkým propadem poptávky způsobeným koronavirem.
Automobilka plánuje dosáhnout nižšího počtu zaměstnanců prostřednictvím předčasných odchodů do důchodu, neobnovením pracovních smluv na dobu určitou, nezaplněním uvolněných pracovních míst a propuštěním pro nadbytečnost. Je to poprvé od finanční krize v roce 2008, kdy BMW musí propouštět, uvedl německý list Handelsblatt. BMW byla nucena v březnu zastavit velkou část výroby a zkrátit pracovní dobu 34 000 zaměstnancům kvůli opatřením, která měla omezit šíření nemoci covid-19. Celkem měla automobilka na konci loňského roku po celém světě 126 000 zaměstnanců. Od poloviny března BMW, stejně jako konkurenční Volkswagen a Daimler, postupně obnovuje výrobu. Automobilky však nyní čelí problémům s poptávkou. Prodej aut téměř zkolaboval, protože zákazníci nemají chuť se v nejisté době pouštět do nákupu drahého zboží. Počet registrací nových aut v EU v květnu klesl meziročně o více než 52 procent, když v dubnu se propadl o 73 procent. Podle Svazu německého automobilového průmyslu se za leden až květen vyrobilo v zemi 1,18 milionu aut, což bylo o 44 procent méně než ve stejném období loni.
Ředitel německého Centra pro automobilový výzkum Ferdinand Dudenhöffer tento týden uvedl, že oživení hlavních světových automobilových trhů potrvá několik let. To bude mít negativní dopad na německý automobilový průmysl a mohlo by to znamenat v Německu v příštích třech až čtyřech letech ztrátu 100 000 pracovních míst v automobilkách a u jejich dodavatelů, uvedl zpravodajský server Yahoo Finance.
26.06.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva