Z montážní linky cvikovského závodu sjel poslední automobil se spalovacím motorem. Od 26. června se v Cvikově vyrábí výhradně elektromobily Volkswagen, k nimž se v budoucnosti připojí rovněž elektricky poháněné modely sesterských značek Audi a SEAT.
Skok do automobilové budoucnosti přichází po dlouhé éře spalovacích motorů. Jimi poháněné automobily byly v Cvikově vyráběny od roku 1904 – v počátečním období se po mnoho let jednalo mimo jiné o modely Horch, v dobách NDR zde sjížděly z montážní linky vozy Trabant.
V květnu 1990 spustil v západosaském závodě výrobu Volkswagen. V průběhu uplynulých 30 let vzniklo v Cvikově přesně 6 049 207 vozů Volkswagen Polo, Golf, Golf Variant, Passat Limuzína a Passat Variant.
Reinhard de Vries, vedoucí oddělení techniky a logistiky ve společnosti Volkswagen Sachsen, k tomu v pátek 26. června řekl: „Pro nás je dnes historický den. Jsme hrdi na naše dosavadní výkony a současně se velmi těšíme na to, co nás čeká. Rozvoj elektromobility bude i nadále získávat na dynamice. Poptávku budeme uspokojovat z Cvikova. Již pro příští rok jsme vytvořili kapacitu výroby 330 000 vozidel.“
Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen Sachsen, uvedl: „Cvikov je v rámci německého automobilového průmyslu lokalitou s nejbohatšími tradicemi. Náš tým vždy odváděl skvělé výkony a vyráběl vozidla vynikajících kvalit. V koncernu jsme si získali důvěru být prvním výrobním závodem, který zahájí velkosériovou výrobu elektromobilů. Výrobní závod Cvikov je díky tomu připraven na budoucnost.“ Rekonstrukce zbývající části závodu zahájena
Práce v hale 6, v níž byl dosud vyráběn Golf Variant, jsou již v plném proudu. Po mnohatýdenní rekonstrukci v průběhu léta v ní budou na konci roku vyrobeny první elektromobily – k modelu ID.42 se později přidají také SUV sesterské značky Audi. Od listopadu 2019 probíhá v západním Sasku sériová výroba vozů ID.3 1st Edition3. Letos v létě bude následovat spuštění výroby modelu ID.4. Program školení pro všech 8000 zaměstnanců
Postupně rekonstruovaný cvikovský závod je prvním velkým podnikem pro výrobu automobilů, v němž Volkswagen kompletně přechází na elektromobilitu. Investice do transformace dosáhnou 1,2 miliardy eur. Po poslední fázi rozšíření výroby bude od roku 2021 v Cvikově produkováno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky. V rámci kvalifikačních opatření se všech 8000 zaměstnanců připravuje na výrobu elektromobilů a zacházení se silnoproudem. Cvikovský tým absolvuje do konce roku 2020 celkem 20 500 školicích dnů. Tím v Cvikově vzniknou pracovní místa s dlouhodobou perspektivou.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva