Raiffeisen-Leasing provedl průzkum mezi českými řidiči: mají rádi tradiční značky, vkus při nákupu automobilu se dědí z otce na syna.
Víc než polovina českých řidičů jezdí stejnou značkou auta jako jejich rodinní příslušníci.
Nejvíc to platí o rodičích a dětech, asi třetina řidičů do 35 let má vůz stejné značky jako jejich rodiče. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisen – Leasing mezi českými řidiči.
Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen – Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní. U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.
„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen – Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera. Raiffeisen – Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.
Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.
Průzkum Raiffeisen – Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen – Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva