Pražský magistrát Prahy má v plánu odstranit 1800 informačních a směrových tabulí z důvodu snahy omezit vizuální smog. Mnohdy se jedná o navigační systém takzvaně „na poslední kilometr“, kdy mohou selhávat navigace v mobilu či autě, uvedl na středeční tiskové konferenci Jan Eisenreich ze sdružení „Směrové Tabule.
Směrové tabule podle něj navíc neobsahují žádné reklamní sdělení. Pravděpodobnost, že se v metropoli bez konsolidovaného systému integrovaných směrových zařízení vizuální smog rozmůže, se tímto krokem spíše zvyšuje.
Informační a směrové tabule jsou přísně regulovány podmínkami umístění i obsahu a provozují se dle pravidel vydaných Prahou. I přesto je tento naváděcí systém v naší metropoli ohrožen.
„Chápeme a souhlasíme se snahou města bojovat s vizuálním smogem, který má negativní vliv na kvalitu veřejného prostoru. Konec konců jsme byli již v devadesátých letech jedni z iniciátorů takovéto aktivity. Na základě vyhlášky o odpadech při odstraňování nelegálních tabulí naváděcích do provozoven jsme ve spolupráci s Technickou správou komunikací už tehdy odstranili velké množství černé reklamy. Rádi tedy uplatníme naše zkušenosti a s touto činností opět pomůžeme, říká Jan Eisenreich ze Směrové Tabule.cz.
Je však důležité odlišit černou reklamu od fungujícího naváděcího systému
Inteligentní naváděcí systém má každá evropská metropole a v Praze funguje už 20 let. Jsou na něj zvyklí jak podnikatelé, kteří ho využívají, tak běžní Pražané, kteří se podle něj orientují. Tyto tabule neobsahují žádnou propagaci produktů a je regulován obsah i forma jejich sdělení. Nalezneme na nich vždy pouze logo firmy, směrovku a vzdálenost do provozovny, jedná se tedy o formu dopravního značení. „V porovnání se standartně využívanými nosiči venkovní reklamy v Praze jde o čistě funkční sdělení v dané lokalitě, které je nesvětelné, nereflexní a nepohyblivé.
Například při hledání vjezdu do konkrétní provozovny či na parkoviště mnohdy elektronické navigace selhávají a navigační systémy takzvaně „na poslední kilometr“ umožní řidičům lehce se zorientovat. Jejich zrušení tedy nejenže nesníží vizuální smog, ale naopak může vést k jeho nárůstu formou nelegálních tabulí různých tvarů, rozměrů a barevnosti na pozemcích, plotech a fasádách. Jejich zadavatelé totiž budou hledat cesty, jak do svých provozoven navádět „na vlastní pěst“, dodává Jan Eisenreich.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva