Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Kia chce uhlíkovou neutralitu do 2045

Kia Corporation se zavázala do roku 2045 dosáhnout uhlíkové neutrality. Automobilka oznámila aktuální podobu vlastní firemní vize prostřednictvím virtuální prezentace ‚Kia Sustainability Movement‘ (Hnutí Kia za trvalou udržitelnost), která se uskutečnila 11. listopadu.

Vize Kia stát se ‚poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility‘ odráží přístup této společnosti k trvalé udržitelnosti, tedy mj. vytváření řešení trvale udržitelné mobility pro spotřebitele, komunity i celosvětovou společnost.

Kia v prvním významném kroku v souladu s vlastní firemní vizí oznámila svůj plán dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality postavené na třech klíčových pilířích ‚trvale udržitelné mobilitě‘, ‚udržitelné planetě‘ a ‚udržitelné energii‘.

Uvedenými pilíři se bude Kia řídit v rámci svého úsilí snižovat uhlíkové emise napříč všemi aspekty provozu, od dodávek přes logistiku, výrobu vozidel a samotný provoz vozidel až po likvidaci odpadu. Do roku 2045 plánuje Kia snížit vlastní uhlíkové emise v porovnání s rokem 2019 o plných 97 %. Firma dosáhne uhlíkové neutrality zaváděním dalších opatření schopných plně vyrovnat uhlíkové emise, které bude Kia ještě produkovat.

Uhlíková neutralita: stav rovnováhy mezi množstvím emisí CO2 vypouštěných do atmosféry a množstvím CO2 odstraňovaného z atmosféry.

„Z našeho pohledu to není jen nadefinování cílů a jejich dosahování. Jde o nastolení vize, která bude inspirovat ostatní subjekty rovněž se do této akce zapojit ku prospěchu lidstva a ochrany životního prostředí,“ uvedl Hosung Song, prezident a CEO Kia. „V souladu s naší vizí stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility se zavazujeme dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2045.“

Kia dále ještě před premiérou na přehlídce AutoMobility LA zveřejnila první snímky studie Concept EV9. Koncept akumulátorového elektromobilu (BEV) zhmotňuje zasazení značky Kia o dosažení uhlíkové neutrality.

Dosažení úplné elektrifikace na hlavních trzích do roku 2040

Největší část uhlíkových emisí vyprodukovaných libovolným výrobcem sériově vyráběných vozů vzniká v době, kdy jsou tato vozidla v každodenním provozu na cestách, tedy kdy pomáhají naplňovat potřeby mobility zákazníků. Právě z tohoto důležitého důvodu klade Kia důraz na přechod od vozidel poháněných spalovacími motory k plně ekologické modelové řadě akumulátorových elektromobilů příští generace, jakož i elektromobilů na palivové články (FCEV). Kia proto ve snaze dosáhnout nulových uhlíkových emisí během vlastního používání vozidel ještě urychlí zavádění své středně- až dlouhodobé strategie s označením Plán S.

Cílem značky Kia v Evropě je do roku 2035 plně elektrifikovat zde nabízenou modelovou řadu vozidel. Od doku 2040 bude modelová nabídka Kia na všech klíčových trzích po celém světě sestávat výhradně z akumulátorových elektromobilů, vykazujících nulové výfukové emise při každodenním provozu. Právě v uvedené fázi životnosti vozidla dosáhne Kia ohromného posunu kupředu v redukování jednotlivého hlavního zdroje uhlíkových emisí.

Kia rovněž spolupracuje se svými dodavateli na snižování uhlíkových emisí již od fáze dodávky dílů. Kia má v úmyslu do roku 2022 vytvořit systém monitorování uhlíkových emisí pro své partnerské společnosti a rovněž svým dodavatelům poskytne řešení postavená na takto získaných datech. Klíčovým prvkem tohoto plánu je používání tzv. ‚zelené oceli‘, neboť právě ocelářský průmysl je tradičně jedním z největších světových producentů uhlíkových emisí.

Zelená ocel: ocel vyráběná za použití ekologických postupů s minimálním využitím fosilních paliv.

Ochrana mořských ekosystémů a vyrovnání uhlíkových emisí

Kia spustí projekt ‚Modrý vodík‘ s cílem aktivně a hmatatelným způsobem přispět k ochraně životního prostředí namísto pouhého snižování emisí k dosažení cíle uhlíkové neutrality. Uvedený projekt se zaměří na mořské ekosystémy, jejichž schopnosti pohlcování uhlíku patří k nejefektivnějším.

Modrý vodík: vodík pohlcovaný mořskými řasami a nánosy v ústí řek, kdy dochází k účinnému snižování množství vodíku v atmosféře.

Ve snaze zvýšit podíl modrého vodíku bude Kia ve spolupráci s externími partnery obnovovat a chránit korejské pobřežní mokřady. Na území Koreje se v celosvětovém měříku vyskytují jedny z nejrozsáhlejších přílivových nánosů v ústí řek, a země tak může výhodným způsobem posílit zastoupení modrého vodíku.

Na cestě k udržitelné budoucnosti bude Kia rovněž spolupracovat s neziskovou organizací Ocean Cleanup na vývoji technologií umožňujících eliminovat plasty ve světových oceánech, resp. nasazování takových technologií ve velkém měřítku. Aby bylo možné zbavit oceány plastu, je nutné vyčistit stávající plastový odpad v oceánech a současně zabránit tomu, aby se do oceánů dostávaly plasty nové. Ocean Cleanup za tímto účelem vyvinula technologii ‚Interceptor‘ (lapač), která má být nasazena v řekách po celém světě s cílem zamezit pronikání plastového odpadu do oceánů.

Do budoucna chce Kia spolupracovat s organizací Ocean Cleanup na budování systému oběhového hospodaření se zdroji. Kia poskytne hmotnou podporu při výrobě uvedených lapačů a současně bude plastový odpad nashromážděný při čištění řek využívat k výrobě materiálů pro výrobu vozidel. Kia plánuje do roku 2030 navýšit podíl recyklace plastů v rámci vlastní výroby na 20 %.

Firma rovněž plánuje zavádět procesy recyklace plastů během fáze likvidace vozidel po skončení životnosti. Po zavedení těchto procesů se navýší procentní podíl opětovného využívání vysloužilých akumulátorů a plastů. Kia dále plánuje od roku 2022 společně s externími partnery realizovat zkušební projekty v oblasti systémů ukládání energie do vysloužilých akumulátorů (SLBESS).

Dosažení cíle RE100 a nulových emisí ve všech firemních provozech Kia

Kia má v úmyslu do roku 2045 dosáhnout nulových emisí napříč všemi oblastmi svého podnikání – včetně všech výrobních provozů; navazuje tím na červencové oznámení skupiny HMG a jejích klíčových přidružených společností připojit se k iniciativě RE100. Iniciativa RE100 klimatické skupiny spočívá v přechodu ke 100% obnovitelné energii v rámci výroby elektřiny.

V zahraničních provozech bude Kia do roku 2030 získávat veškerou elektřinu z obnovitelných zdrojů; a do roku 2040 bude tento přechod realizován ve všech korejských firemních provozech Kia. Výrobní závod Kia na Slovensku v souladu se závazkem RE100 již v rámci výroby elektřiny přešel ze 100% na zelenou energii.

K naplnění uvedených cílů bude Kia ve svých firemních provozech v Koreji, USA, Číně a Indii aktivně prosazovat přechod k výrobě elektřiny prostřednictvím fotovoltaických panelů.

Kia předpovídá, že dalším vylepšováním vlastních technologií vodíkových palivových článků jen tato samotná iniciativa napomůže každým rokem snížit emise o jedno procento. Aby tohoto snížení skutečně dosáhla, zavede Kia další inovace, jako např. technologii CCUS (Carbon Capture, Utilization and Storage – zachytávání, využívání a ukládání vodíku).

Kia rovněž postupně do roku 2030 vymění svůj firemní vozový park, který budou tvořit výhradně akumulátorové elektromobily nebo modely FCEV.

12.11.2021Autodealers

Informace odjinud

MG v Evropě uvádí prémiové modely mířící proti Tesle. Už známe první ceny

Nejúspěšnější čínská značka v Evropě má dnes už širokou modelovou řadu, její apetit však stále roste. Nově uvede prémiovější elektrické modely, které spadají do separátní modelové řady IM a míří třeba proti Tesle. Už se ukázaly v evropské specifikaci a známe první ceny.
auto.cz

Česko bude letos plné letních omezení! Kde si dát pozor a kudy se vydat?

Invaze silničářů zkomplikuje dopravu v Česku i letošní léto. Nutných oprav je přes pět set a my vám přinášíme informace o těch největších omezeních.
auto.cz

Současnost financování aut v Česku: Za hotové, na úvěr, či operovat?

Ještě na začátku století to bylo prosté: kdo chtěl nové auto a nedostávalo se mu hotovosti, sáhl po finančním leasingu. Dnes jde v podstatě o mrtvý produkt. Co ho nahradilo?
auto.cz

Před startem Bohemia rallye: Stříteský půjde po hattricku

Počtvrté se letos utkají české posádky v mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Stane se tak na 52. ročníku Rallye Bohemia, kde bude úřadující domácí šampion Dominik Stříteský útočit na třetí vítězství za sebou.
auto.cz

Politici lobbují za povinná rádia s příjmem AM. Prý i kvůli bezpečnosti

Přes americký Kongres velmi pravděpodobně projde zákon, který automobilkám na tamním trhu nařídí povinnost integrovat do aut rádia chytající střední vlny (AM). Kongresmani to zdůvodňují primárně bezpečností, výrobci z toho moc nadšení nejsou.
auto.cz

Range Rover má poprvé vlastní logo. Je součástí přerodu do samostatné značky

Range Rover je dnes jen modelovou řadou pod značkou Land Rover, do budoucna se ale více odliší. Součástí bude nová vizuální identita a poprvé i vlastní logo, které ale bude mít trochu nezvyklé využití.
auto.cz

Benzin v Česku zlevnil, nafta zdražila. Přesto je stále levnější

Ceny pohonných hmot se v uplynulém týdnu změnily jen decentně. Nafta sice mírně zdražila, přesto zůstává levnější než benzin.
auto.cz

TEST Farizon V6E – Na dlouhé věci, nikoliv však cesty

Farizon V6E boduje nízkou cenou, velmi dlouhým nákladovým prostorem v rámci své třídy či výkonnou klimatizací a ventilovanými sedačkami. Je však stavěný s jedním účelem a při jakémkoliv jiném použití musíte dělat kompromisy.
auto.cz

Sanitky v Česku zřejmě budou vypadat jinak, než se předpokládalo. Poznáme je ještě vůbec?

Vyhláška upravující barvy a označení sanitek zdravotnické záchranné služby (ZZS) platná od dubna se zřejmě bude znovu změnit. Některé požadavky na barvy a velikosti pruhů a nápisů, které zavedla, se znovu zmírní.
auto.cz

Kde ve světě mají evropské značky nejvyšší odbyt? Vítěz přináší i velký bolehlav

Největší automobilový trh světa je zároveň největším zahraničním odbytištěm evropských automobilek. Kvůli nástupu elektromobility a tamních značek ovšem spousta z nich trpí poklesem prodejů.
auto.cz

Registrace nových aut v ČR za 1. pololetí 2025: SUV i opomíjená MPV

Po tradičních kategoriích si představíme letošní nejoblíbenější auta Česka v segmentech MPV a SUV. Ty přitom dohromady představují téměř 60 procent celkového trhu.
auto.cz

Motory Ford EcoBoost mohou mít lepší parametry, než běžně mívají. Ale není to jen tak…

EcoBoost je obchodní označení zážehových motorů Ford s přímým vstřikováním benzinu a turbodmychadlem. Nabízejí velmi dobré parametry, ovšem má to jeden háček.
auto.cz

Lanzante 95-59 je třímístná pocta vítěznému McLarenu z Le Mans. Na 1250 kg má 860 koní

Nejnovější projekt firmy Lanzante působí jako moderní McLaren z alternativního vesmíru. Ostatně na něm pracoval i bývalý designér britské značky.
auto.cz

V Česku se prodává lidový elektromobil, za který se nemusíte stydět. Pusťte si náš videotest

Po záplavě drahých elektrických SUV se konečně dostalo i na silný evropský segment. Dostupných elektrických hatchbacků už na trhu pár je, jeden z nejlevnějších přitom patří mezi ty nejzajímavější.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.