Vláda chce omezit daňovou uznatelnost aut na první dva miliony z ceny. Podle ministrů totiž podnikatelé sice kupují luxusní vozy na firmu, ale využívají je k soukromým účelům. Dopady změn na automobilový trh komentoval pro Seznam Zprávy PR manažer SDA Petr Horák.
„Například v roce 2020 bylo 96 ze 101 nově registrovaných Ferrari v Česku registrováno na firmu,“ uvádí ve svém prohlášení vláda.
Statistiky Svazu dovozců automobilů přesný počet aut v ceně nad dva milion koupených pro firemní účely neevidují, celkově ale jednoznačně převažují firemní nákupy.
„Pokud jde o poměr celkových registrací, pak v letošním roce bylo na firmy registrováno 55 735 vozů, zatímco na soukromé osoby 19 035 vozů,“ říká Petr Horák mluvčí Svazu dovozců automobilů.
Také Jan Hurt, generální ředitel Porsche ČR, oficiální importér vozů Volkswagen, Audi či Seat, potvrzuje, že například v případě dražších vozů značky Audi většina prodaných vozů míří právě k firemním zákazníkům.
Návrat k roku 2007 Ti si dosud – pokud jsou plátci DPH – mohli zažádat o 21 procent z celé kupní ceny a zbytek dát do nákladů formou odpisů. Nově by se ale Česko vrátilo před rok 2007, kdy platilo omezení na odepsání firemního vozidla do výše 1,5 milionu korun. Ceny vozů ale rostou, jen za poslední dva roky vyskočily v průměru o 30 procent. A zejména ve vztahu k elektromobilitě může být současná hranice problém.
„Na prodeje elektromobilů to může mít poměrně velký vliv, protože jejich ceny jsou zatím stále vyšší než u vozů s konvenčními spalovacími motory, a není tak problém s určitou výbavou hranici dvou milionů překročit. V tomto ohledu by to mohlo určitou část zákazníků přemýšlejících o nákupu vozu s elektrickým pohonem odradit,“ říká Horák.
Obnova vozového parku bude váznout
Hranice podle něj ale může být limitující i jinde. „Samozřejmě předpokládáme, že někteří zákazníci si koupi dražšího automobilu rozmyslí. Zatím se však jedná pouze o návrh, který ještě může doznat nějakých změn. A nejspíš i dozná, protože úplně dost dobře nelze paušálně stanovit hranici dvou milionů korun například bez ohledu, k jakému účelu auto vlastně slouží. Chápeme motivaci tohoto návrhu, ale je tam několik dalších aspektů, které by měly být projednány. Jedním z nich je například i možný dopad na obnovu českého vozového parku a snižování emisí, protože se to může výrazně dotknout zmiňovaných elektromobilů,“ dodává Horák.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva