Aisan Industry Czech, dodavatel komponent pro automobilový průmysl, posílí svou energetickou nezávislost, ušetří za elektřinu a ulehčí životnímu prostředí.
V Lounech využije část střech výrobních hal o ploše dvou fotbalových hřišť ke stavbě fotovoltaických elektráren o výkonech 718 kW a 894 kW.
První na hale C už je hotová, druhou na objektu L energetici zkompletují během června a obě dvě začnou dodávat bezemisní elektřinu nejpozději v září. Instalaci zajišťuje ČEZ ESCO, největší český hráč na trhu komplexních energetických řešení.
„Skupina Aisan působí na více než 20 místech po celé planetě, dlouhodobě vyznává principy udržitelného rozvoje a všestranně podporuje projekty a opatření proti změnám klimatu. Naše cíle jsme definovali v dokumentu „VIZE2030 Budoucnost je v našich rukou“ a zavázali se mj. zlepšovat stav životního prostředí v místech, kde působíme. Výrobou ekologické elektřiny ze slunce snížíme nejen ekologickou zátěž na Lounsku, ale o 20 procent i naše účty za elektřinu. Více než čtvrtinu ze 40milionových nákladů na instalaci fotovoltaiky pokryjeme díky dotaci z programu Next Generation EU a Národního plánu obnovy. Investice by se nám proto měla vrátit do pěti let. Vyrobenou energii po většinu roku sami spotřebujeme, při letní výrobní odstávce ji převedeme do sítě,“ říká Miloš Kubelík, generální ředitel Aisan Industry Czech.
„Celá česká ekonomika prochází velkou energetickou transformací a poptávka po fotovoltaických elektrárnách nepolevuje. Skupina ČEZ chce ve službách této modernizace pracovat na všech úrovních. Do roku 2030 proto postavíme nejen 6 000 megawattů velkých obnovitelných zdrojů v elektrárenských areálech, na výsypkách a jiných nízkobonitních plochách, ale i stovky megawattů výkonu přímo na klíč pro zákazníky. Dobré reference se šíří rychle a firmy i obce už vědí, že si takto mohou rychle zajistit efektivní a cenově dostupný zdroj bezemisní elektřiny a posílit svou energetickou nezávislost. Vedení firmy Aisan během celé naší spolupráce ukazuje, že přesně ví, co chce, a proto věřím, že instalací fotovoltaické elektrárny s úspornými opatřeními nekončí,“ uvádí Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.
Aby zátěž pro střechy hal byla co nejmenší, zvolili specialisté z ČEZ ESCO roznášecí lehkou hliníkovou konstrukci, která počítá i s rezervou na nadprůměrnou sněhovou pokrývku. Případné poruchy způsobující ztráty na výrobě včas odhalí monitoring díky vyspělé webové aplikaci.
ČEZ ESCO je předním českým expertem na úsporná energetická řešení, dodavatel bezemisní a zelené elektřiny skrze certifikáty původu a partner českého průmyslu a veřejné správy na cestě k dekarbonizaci a udržitelnosti. Zajišťuje komplexní řešení energetických potřeb – od instalace decentrálních ekologických zdrojů včetně bateriových úložišť, přes firemní elektromobilitu na klíč až po projekty energetických úspor a komplexní dodávky technického zabezpečení budov (TZB).
Má přibližně 2000 zaměstnanců. Mezi dceřiné společnosti ČEZ ESCO patří AirPlus, AZ KLIMA, CAPEXUS, ESCO Distribution Systems, ČEZ Energetické služby, ČEZ ENERGO, ČEZ LDS, Domat Control System, E-Dome, EP Rožnov, ENESA, HORMEN a KART.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva