V sídle ČEZ bylo 15. června podepsáno memorandum se společností ŠKODA AUTO, na jehož základě se rozjede ještě intenzivnější spolupráci v oblasti dekarbonizace energetiky a dopravy.
Slavnostnímu aktu – podpisu memoranda, kterého se zúčastnili Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto, místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani, generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák a Jaroslav Pelant, CEO divize Škoda X, předcházela tisková konference, kde byly objasněny záměry této spolupráce.
Konkrétním cílem memoranda je aktivnější zapojení elektromobilů do pokročilého řízení sítí a chytrého dobíjení. V praxi to znamená, že společnost ČEZ ESCO ve spolupráci se Škoda X budou připravovat bateriová úložiště z dosloužilých akumulátorů elektromobilů pro další využití v energetice.
Současně budou zkoušeny chytré systémy řízení dobíjení a společně se budou oba partneři podílet na dalších etapách recyklace akumulátorů z elektromobilů. Vlastní systémy chytrého řízení energetických hospodářství jsou zaměřené také na obce, podniky i developerské projekty, řešení pro vytápění, osvětlení, střešní fotovoltaiku, bateriová úložiště i dobíjení elektromobilů. Lídři české elektromobility, společnosti ŠKODA AUTO a ČEZ tímto krokem představili svůj příspěvek k realizaci velké transformace domácího autoprůmyslu a energetiky.
V rámci širší spolupráce v moderní energetice chtějí ŠKODA X a ČEZ ESCO, dceřiné společnosti obou koncernů, silněji zapojit elektromobily do služeb energetiky, popřípadě nacházet nová uplatnění pro baterie z elektroaut. První baterie sloužící druhému využití, jako úložiště už putují k zákazníkům v Česku i zahraničí.
V této souvislosti člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn uvedl: „Aktivně podporujeme rozvoj dobíjecí infrastruktury a celého ekosystému elektromobility. Intenzivně řešíme například second-life využití a následnou recyklaci trakčních baterií elektromobilů. Baterie, která ve voze již dosloužila, má stále velký potenciál, například v úložišti elektrické energie. Jejím druhým životním cyklem budeme nejen snižovat uhlíkovou stopu, ale zároveň tak poskytneme zákazníkům možnost využít rychlého dobíjení i tam, kde to distribuční síť jinak neumožňuje. Jsme proto rádi, že můžeme na těchto řešeních spolupracovat se silnými partnery, jako je Skupina ČEZ“.
Generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák na dané téma řekl: „Bateriové systémy se stávají integrální součástí moderní energetiky a dají se využívat v elektromobilitě, nízkoemisním teplárenství, v kombinaci s obnovitelnými zdroji. První takové baterie už zamířily k zákazníkům v Česku i v zahraničí a další projekty teď finalizujeme. Celkově chceme letos zákazníkům v ČR i v zahraničí dodat až 30 systémů sestavených z baterií elektromobilů. Zajímavě tím rozšiřujeme naše portfolio, protože baterie lze vhodně kombinovat s našimi dalšími produkty“.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva