Stellantis a Hon Hai Technology Group („Foxconn“) oznámily založení společného podniku SiliconAuto s účastí 50/50, který se bude věnovat vývoji a prodeji inovativních polovodičů. Polovodiče, určené pro automobilový průmysl a zejména skupinu Stellantis, budou dodávány od roku 2026.
Foxconn do společného podniku přináší své vývojové kapacity a odborné znalosti v oboru, Stellantis své rozsáhlé znalosti o rozmanitosti potřeb v oblasti mobility na celém světě. SiliconAuto bude svým zákazníkům nabízet polovodiče určené pro automobilový průmysl, a to v reakci na rostoucí poptávku po počítačem řízených prvcích a modulech, zejména pro potřeby elektromobilů.
Produkty společnosti SiliconAuto budou v budoucnu uspokojovat potřeby skupin Stellantis a Foxconn, a dále také i dalších zákazníků. Mezi produkty budou patřit zejména nová elektrická/elektronická a softwarová platforma skupiny Stellantis STLA Brain s možností aktualizace over-the-air.
„Skupina Stellantis bude využívat silný dodavatelský řetězec zásadních komponent, které jsou rozhodující pro podporu rychlé softwarové transformace našich produktů,“ uvedl Ned Curic, technologický ředitel skupiny Stellantis. „Naším cílem je vyrábět vozidla nabízející konektivitu, která se hladce propojí s každodenním životem našich zákazníků, a zajistit, aby i několik let poté, co opustí montážní linku, poskytovala špičkové funkce. Prostřednictvím tohoto společného podniku můžeme v rámci efektivního partnerství vytvářet účelové inovace.“
„Těšíme se na vzrušující budoucnost v oblasti elektromobility založenou na schopnostech vertikální integrace a zdrojích, které bude SiliconAuto poskytovat svým partnerům,“ prohlásil Jerry Hsiao, produktový ředitel společnosti Foxconn. „Dynamika této spolupráce přispěje ke konkurenceschopnosti našich zákazníků.“
SiliconAuto bude mít sídlo v Nizozemsku. Ve vedení společnosti budou působit vedoucí manažeři obou zakládajících společností. Stellantis přinese společnosti SiliconAuto své odborné znalosti v oblasti vývoje a poskytování kapacit potřebných pro budoucí elektromobily a platformy vozů využívajících různé typy pohonu.
Vytvoření tohoto společného podniku navazuje na dohodu mezi skupinami Stellantis a Foxconn z prosince 2021 o vývoji řady polovodičů určených pro využití v automobilovém průmyslu. Souběžně se SiliconAuto vytvořily skupiny Stellantis a Foxconn společný podnik Mobile Drive zaměřený na vývoj řešení chytrého kokpitu vybaveného vyspělou spotřební elektronikou, službami a HMI rozhraním.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva