V Česku bylo ke konci loňského roku podle statistik úřadů kolem 1360 dobíjecích stanic. Jak si letos vedou v nárůstech nabíjecích bodů jednotlivé sítě?
Dobíjení elektromobilů v síti energetické firmy ČEZ v prvním pololetí vzrostlo meziročně o 12 procent na 2,3 milionu kilowatthodin (kWh) bezemisní elektřiny. Zároveň je to pětinásobek spotřeby před pěti lety. Roste i množství průměrně načerpané energie při jednom dobíjení, které stouplo meziročně o 14 procent na 19 kWh. Řidiči podle společnosti v síti uskutečnili více než 123.000 nabití aut.
ČEZ zatím v první polovině roku zprovoznil 51 nových dobíjecích stanic pro elektromobily, celkem jich má přes 550.
„Rozšiřování elektromobility věnujeme v ČEZ velkou pozornost. Rychle stavíme nové stanice a také navyšujeme jejich výkon. V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut,“ řekl místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.
Vzestup elektromobility potvrzuje na svých stanicích i Pražská energetika, která má v provozu přes 600 dobíjecích stanic. Letos jejich počet rozšířila o 150 nových. „Pokud srovnáme meziroční vývoj spotřeby u dobíjecích stanic, tak v polovině roku 2023 jsme byli na úrovni, která odpovídá téměř 74 procentům spotřebované energie za celý minulý rok,“ řekl mluvčí Karel Hanzelka. Společnost má nejvyšší pokrytí hlavně v Praze, nejvytíženější stanice jsou na Chodově a Černém Mostě.
PRE v poslední době podle Hanzelky hodně sází na ultrarychlé dobíjecí stanice. „Velká část naší sítě jsou stanice, které dokážeme snadno a rychle upgradovat na výkon přesahující 100 kW, tedy na ultrarychlé dobíjení,“ vysvětlil Hanzelka.
Vysoká čísla dobíjení na svých stanicích vykázal rovněž E.ON . Řidiči v této síti od ledna do konce června provedli 42.186 dobíjení, což je o 46 procent meziročně více. Množství spotřebované energie pak oproti loňskému prvnímu pololetí vzrostlo o 63 procent, motoristé u E.ON odebrali 780 MW.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva