Ministr dopravy Martina Kupka svolal 18. září novináře na tiskovou konferenci k právě probíhajícímu vyjednávání o změně návrhu nové emisní normy Euro 7. Problematiku na tiskovce přiblížili také europoslanec Alexandr Vondra a výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) již dříve uvedl, že musí dojít i ke zmírnění některých nerealistických technických podmínek, které ohrožují výrobce automobilů. Nyní jde podle něj tento boj do finále, protože už tento týden má dojít k setkání unijních ministrů dopravy, 25. září má o tématu jednat rada ministrů v Bruselu a v říjnu se očekává jednání ve štrasburském parlamentu.
„Naším cílem je snížení dopadu dopravy na životní prostředí, ale zároveň zachovat dostupná auta v celé Evropské unii a udržet konkurenceschopnost místního autoprůmyslu včetně pracovních míst. Regulace musí být realistická,“ uvedl na tiskovce Kupka.
Tato snaha o vyvážení původního návrhu se podle něj daří. „Realistický názor na normu už má celá řada evropských zemí, dobrý zpráva přišla z Chorvatska, která výše zmíněnou snahu také podpoří.
Podle ministra se už podařilo předjednat snížení nároků na emisní limity výfukových plynů na úroveň normy EURO 6.
Vondra: europarlament zasedne v listopadu
Eurokomisař Saša Vondra připomněl, že 12. října čeká evropské poslance hlasování ve výboru a plenárka k EURO 7 bude ve Štrasburku v první polovině listopadu.
„Pokud se najde většinová shoda, stihne se vyvážená podoba EURO 7 prosadit ještě do konce španělského předsednictví, dříve než se vedení unie ujmou Belgičané, kteří autoprůmyslu nefandí,“ upozornil Vondra s tím, že přijetí původního návrhu by znamenalo konec spalovacích motorů do dvou let.
Shodu českých politiků ocenil ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl:
„Česko bylo v dané věci unikátně aktivní, nepamatuji si že by se to kdy v minulosti v automobilové legislativě takto podařilo. Nemůžeme si odhlasovat konec spalovacích motorů, když ještě nemáme vozidla elektrická,“ řekl médiím Petzl s tím, že původní návrh byl nerealistický i z hlediska časových nároků na včasnou přípravu prováděcích předpisů k normě.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva