Zvláště pro členy poroty Car of the Year (COTY) připravil Fiat 18. září velkolepou premiéru nového typu 600. Proběhla v prostředí pozůstatků legendární testovací dráhy na střeše továrny v Lingottu na předměstí Turína a spojena byla s prvními jízdami po okolí.
Fiat 600 vychází z platformy PSA eCMP a jeho výroba naběhla 7. září v polské továrně Tychy. Nicméně tým 250 konstruktérů a designérů v italské centrále Fiatu na něm odvedl přes milion pracovních hodin. Jde o základ, který před pěti lety představil DS 3 Crossback a jehož nejnovější podobu prezentovaly faceliftované elektromobily Peugeot 208/2008. Nejblíže má však nová „šestistovka“ k Jeepu Avenger, držiteli prestižního titulu COTY 2023, s nímž sdílí nejen rozvor náprav, ale také třeba výplně dveří, středovou konzolu s množstvím odkládacích schránek nebo spodní část palubní desky včetně mechanické „klaviatury“ přepínačů ventilace.
Prioritou interkontinentálního koncernu Stellantis je dnes v duchu doby nelítostná propagace elektromobility. A tak Jeep Avenger i nová generace Peugeotu 3008 jsou uváděny výhradně coby elektromobily, ačkoli samozřejmě víme, že je lze objednat i se spalovacími motory v různém stupni elektrifikace.
Ani v případě Fiatu není situace jiná, nicméně šéf značek Fiat a Abarth Gaetano Thorel nám to v Lingottu vysvětlil férově: „Jistě, typ 600 ukazuje elektrickou budoucnost, ale Fiat zůstává sociálně cítící společností, takže zákazníkům nabízí i to, co potřebují právě teď.“ A tak i nový Fiat 600 bude k dispozici i ve verzi na benzín.
Fiat 600 Hybrid se stane prvním, kdo v rámci koncernu Stellantis uvede na dané platformě mild hybridní systém. Jeho jádrem se stává osvědčený zážehový tříválec 1.2 PureTech (v Avengeru je k mání bez elektrifikace a s manuální převodovkou), kombinovaný s elektromotorem vestavěným v tělese šestistupňové dvouspojkové převodovky.
Tedy žádný primitivní, řemenem připojený startér/generátor, jak to u mild hybridů dělá většina konkurence včetně VW Group, ale prakticky plnohodnotné hybridní poháněcí ústrojí, schopné v robustním celku nabídnout skutečně efektivní provoz moderního ústrojí, propojeného soustavou spojek. Výkon 100 benzínových + 29 elektrických koní jistě zajistí 1,3 tuny vážícímu vozu slušnou dynamiku při minimálních provozních nákladech.
Zdroj: Jiří Duchoň, COTY, Turín
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva