Kia v Evropě pro elektromobily této značky nabídne novou technologii Plug&Charge. Plug&Charge se poprvé představí společně s modelem EV9 a postupně bude k dispozici i pro zbytek elektrifikovaných vozů značky Kia. Uvedená dobíjecí technologie umožní zákazníkům dobít si elektromobil na kterékoli veřejné dobíjecí stanici podporující Plug&Charge.
Díky plně automatickému postupu autentizace se dobíjení spouští okamžitě, tedy bez mezikroku v podobě prokazování totožnosti nebo ověřování. Prostřednictvím Plug&Charge získají uživatelé elektromobilů Kia nejnovější, bezpečnou a pohodlnou technologii dobíjení.
„Plug&Charge je velmi praktická technologie odbourávající zbytečnou manipulaci, což pro naše zákazníky znamená rychlejší a hladší odbavení,“ uvádí Sjoerd Knipping, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe. „Tím, že zákazníkům nabízíme elektromobily společně s nejmodernějšími způsobu dobíjení, jim usnadňujeme přechod k trvale udržitelné mobilitě a současně potvrzujeme naši pozici silného hráče na vysoce konkurenčním evropském trhu s elektromobily.“
Plně automatizované, bezpečné dobíjení
Plug&Charge je zjednodušeně řečeno vestavěná technologie identifikace, pomocí které vozidlo přímo komunikuje se všemi dobíjecími stanicemi podporujícími Plug&Charge. Zákazník jednoduše připojí vozidlo k dobíjecí stanici, čímž se dobíjení automaticky spustí. Služba je plně zabezpečena a žádné další kroky již nejsou zapotřebí. Až doposud musel zákazník před spuštěním dobíjení na dobíjecím místě nejprve ověřit svůj účet, zpravidla pomocí RFID karty nebo mobilní aplikace, jako např. Kia Charge.
Plně zabezpečená služba Plug&Charge je postavena na automatizované výměně digitálních certifikátů mezi vozidlem a dobíječkou, která identifikuje zákazníkův účet a přidruženou smlouvu o poskytování dobíjecích služeb s řidičovým účtem Kia Charge. Uvedenou výměnu certifikátů mezi jednotlivými subjekty Plug&Charge zajišťuje ekosystém Plug&Charge poskytovatele Hubject. Subjekty jsou v tomto případě provozovatelé dobíjecích míst (CPO), mobilní operátoři (MO) a výrobci originálních dílů (OEM). Komunikace splňuje mezinárodní standard ISO 15118.
Technologie Plug&Charge zjednoduší proces dobíjení při zachování všech výhod aplikace Kia Charge: funkce navigace, informací o tarifech a dostupnosti dobíjecích míst s aktualizacemi v reálném čase, resp. schopnosti rychle filtrovat dobíjecí místa pro elektromobily podle typu připojení, rychlosti dobíjení nebo typu přístupu. Díky nové technologii snadného dobíjení může zákazník nakonec vozidlo jednoduše odpojit a odjet – platba se připočte k měsíčnímu vyúčtování podle podmínek příslušné smlouvy.
„Kia ve spolupráci s partnery, jako např. DCS (poskytovatel mobility), Hubject (poskytovatel služeb Plug&Charge), resp. několika poskytovateli síťových služeb, jako např. IONITY, využívá všechny dostupné technologie ke zlepšování zákaznických zkušeností,“ uzavírá Sjoerd Knipping. Plug&Charge se stává další součástí portfolia pokročilých technologií dobíjení Kia, které dnes zahrnuje služby Kia Connect, Kia Charge a Kia Smart Charging.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva