V pořadí 12. ročník přehlídky automobilů Prague Car Festival se uskuteční 28. až 29. října na výstavišti PVA EXPO v Praze – Letňanech. Obsazuje sedm hal a venkovní prostranství, na ploše 38 000 m2 bude vystaveno přes 1100 exponátů!
„Naším cílem není rozšiřování výstavní plochy za každou cenu. Snažíme se nabízet čím dál zajímavější podívanou a s tím roste potřeba plochy,“ přiblížil rychlý růst festivalu ředitel Petr Dufek. A jeho společník Martin Apeltauer k tomu dodal: „Se zvyšující se popularitou akce se na nás obrací stále více zájemců o prezentaci. Vybíráme, přebíráme – a stejně by se do loňských rozměrů všechna ta auta nevešla.“
Stejně jako v minulých letech festival tvoří trojlístek výstav BSR Tuning Expo, OK Group Racing Expo a Glasurit Classic Expo. Jak už názvy napovídají, jedná se především o části s automobily v tuningové úpravě, o závodní speciály a historické klenoty. Kromě toho budou k vidění i zcela nové vozy, předváděné prodejci jednotlivých značek.
Akce slibuje řadu novinek
Výčet nejatraktivnějších exponátů by byl velmi dlouhý. Poprvé se představí Audi R8 LMS GT3 Evo2, s nímž startoval v letošním šampionátu DTM Luca Engstler. Návštěvníci ho mohou porovnat s Audi R8 LMS GT3 českého mistra Filipa Salaquardy. Velmi zajímavé budou expozice týmů Šenkýř Motorsport (BMW) a GT sports (Porsche). Tuningáři jistě ocení Maserati MC20 nebo Audi A5 s swapem 4.2 V8 Turbo a pohonem na zadní kola. Milovníky starých motocyklů potěší ucelená výstava motocyklů z Šestidenní od roku 1947.
Vyznavači starých automobilů mohou obdivovat Aero Minor Sport „Le Mans“ 1949, který se letos zúčastnil slavného závodu Le Mans Classic nebo monopost Tatra 607, kterému se v době vzniku v padesátých letech minulého století říkalo československá formule.
Tradičně bohatý je doprovodný program. Čerstvě zvolená Miss Česká republika 2023 s pěti dalšími finalistkami se tentokrát utkají o titul Tvář BSR Tuning Expo. V dalších halách budou probíhat besedy a autogramiády s nejlepšími českými závodníky. Přijede i legendární John Haugland z Norska. Pojede se Grand Prix dálkově řízených modelů, líté souboje budou probíhat na profesionálních i amatérských simulátorech.
Prague Car Festival není zábavou na dvě hodinky. Proto letos v předprodeji výrazně přibylo zájemců o dvoudenní vstupenku. Je to ten nejlepší důkaz, že se návštěvníkům na festivalu líbí a mají se čím kochat!
Zdroj: Petr Dufek, Foto Prague Car Festival
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva