Škoda Auto nadále rozvíjí dříve oznámenou spolupráci v Kazachstánu se společností Allur. Martin Jahn, člen představenstva pro oblast Prodeje a marketingu, podepsal společně se zástupci partnera v Astaně důležité smluvní dokumenty, které rámují budoucnost spolupráce.
Kromě prodeje a výroby se obě společnosti v rámci memoranda o porozumění zavázali k podpoře technického vzdělávání v Kazachstánu. Vedle dříve oznámené výroby z částečně rozložených sad (SKD) také proběhne vyhodnocení proveditelnosti lokální výroby vozů na bázi plně rozložených sad (CKD) s potenciálním spuštěním po roce 2025.
Setkání na vládní úrovni
Během návštěvy Kazachstánu se Jahn také setkal s místopředsedou vlády Republiky Kazachstán Romanem Sklyarem, aby projednali strategické plány a probrali stav autoprůmyslu v obou zemích.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Internacionalizace je pro Škoda Auto důležitá a návrat do Kazachstánu dobře zapadá do našeho plánu aktivit včetně uvedení naší značky na trh ve Vietnamu. Jsem rád, že se spolupráce s naším novým výrobním a prodejním partnerem v Kazachstánu, společností Allur, tak rychle posouvá.
Po říjnovém oznámení naší spolupráce jsme nyní podepsali další klíčové smluvní dokumenty, které připravují půdu pro montáž vozů Škoda v Kazachstánu již v příštím roce a zároveň dávají rámec budoucí spolupráci.“
Výroba a 4 dealerství
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Prodeje a marketingu, dodává: „Kazachstán je pro nás velmi atraktivní trh s vysokým růstovým potenciálem, čímž perfektně zapadá do naší strategie internacionalizace. Bylo mi ctí se během návštěvy Kazachstánu potkat s místopředsedou vlády Republiky Kazachstán Romanem Sklyarem a probrat aktuální stav automobilového průmyslu v obou našich zemích. Naším plánem je v prvním čtvrtletí postupně zahájit výrobu čtyř modelů, co nejdříve otevřít dealerství v Almaty, Astaně, Karagandě a Šymkentu, a oficiálně vstoupit na trh a spustit prodej v druhé polovině února. Dlouhodobým cílem je se do roku 2028 dostat na 5% tržní podíl.“
Vyhodnocení proveditelnosti výroby vozů na bázi CKD do konce roku 2024Mezi podepsanými dohodami mezi společnostmi Škoda Auto a Allur figuruje memorandum o porozumění, které počítá s vyhodnocením proveditelnosti potenciální lokální výroby vozů na bázi CKD po roce 2025.
V případě pozitivního výsledku by ve výrobním závodě probíhala ještě komplexnější forma výroby včetně sváření, lakování i konečné montáže a umožnila by zároveň ještě větší zapojení místních dodavatelů. Přínosem této spolupráce obou společností by tak byla podpora další zaměstnanosti jak v Kazachstánu, tak v závodech v České republice. K finálnímu vyhodnocení proveditelnosti dojde do konce roku 2024.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva