Vitesco Technologies, dodavatel pohonných jednotek a elektrifikačních řešení, představil nový High Voltage Box. Modulární systém, díky kterému se má nabíjení, přeměna a distribuce elektřiny v elektrických vozidlech stát levnějším, se bude vyrábět v novém závodě Ostrava-Hrušov.
Výhodou produktu je sjednocení několika funkcí do jedné jednotky – palubní nabíječka se střídavým proudem a výkonem až 22 kW, měnič stejnosměrného proudu poskytující 12V proud, a výkonová elektronika, která distribuuje vysokonapěťový výkon ve vozidle.
Vitesco Technologies nedávno získala investiční pobídku na nový závod v České republice, jenž se otevře na konci roku 2024, a nyní představuje první produkt, který se zde bude vyrábět. High Voltage Box je menší a zároveň zvyšuje celkovou spolehlivost systému ve srovnání s jednotkami, které nahradí.
Nejmodernější polovodiče z karbidu křemíku (SiC) zvyšují účinnost nabíjení na více než 95 %, což snižuje účet majitele vozidla za elektřinu. Díky vysoké rychlosti nabíjení střídavým proudem až 22 kW se vůz s dojezdem 200 km nabije za méně než dvě hodiny. Vysokovýkonným stejnosměrným nabíjením s napětím až 800 V dosáhne stejného výsledku za 12 minut.
„Každodenní starost o nabíjení, přeměnu energie a distribuci energie je pro řidiče stejně důležitá jako samotná jízda. S naším High Voltage Boxem sjednocujeme tyto požadavky do jedné účinné a kompaktní jednotky. Integrace usnadňuje elektrifikaci s nízkými náklady,“ uvedl Thomas Stierle, člen představenstva a vedoucí divize Electrification Solutions společnosti Vitesco Technologies.
„Tento unikátní a technologicky velmi komplexní systém výkonové elektroniky je perfektní ukázkou proměny architektury vozů směrem od spalovacích systémů k elektrickým vozům s vyšší efektivitou využití energií a nižšími náklady. Jde o úplně nový prvek vyvinutý a navržený výhradně pro elektromobily a jsme rádi, že se bude vyrábět v našem novém závodě v Hrušově,“ uvedl Lukáš Rosůlek, Head of Country Vitesco Technologies.
Vitesco Technologies pokrývá všechny relevantní evropské a celosvětové topologie sítě: High Voltage Box byl vyvinut k podpoře modulární úpravy vozidel pro globální trh. Pro jednu ze dvou sériových aplikací bude High Vojtage Box již fungovat obousměrně, to znamená, že může v případě potřeby dodávat střídavý proud 230 V ze stejnosměrného proudu baterie. Majitelé vozidel tak mohou svůj velký akumulátor pohodlně využívat všude: například pokud chtějí nabíjet vozidlo daleko od sítě nebo pokud chtějí do sítě dodat elektřinu, kterou předtím nabili z vlastního fotovoltaického systému.
V budoucnu může High Voltage Box s obousměrnou funkcí také umožnit napájení celého domu z vysokonapěťového akumulátoru během výpadku proudu. Je to jedna z možností, protože baterie ve vozidlech mají mnohem větší kapacitu než většina baterií, které se obvykle instalují v soukromých domech.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva