The European Union has tightened a cap on carbon dioxide emissions from cars, ending a skirmish with Germany through a compromise that eases the potential costs for automakers.
The European Parliament voted today in Strasbourg, France, to cut average car-CO2 emissions to 95 grams a kilometer in 2021 through varying targets for individual manufacturers. Current EU rules cap auto discharges at 130 grams a kilometer on average as of 2015 and set a non-binding goal of 95 grams for 2020.
The European Commission, the EU’s regulatory arm, proposed in mid-2012 to make the 2020 goal binding. Chancellor Angela Merkel of Germany, the EU’s biggest car-producing country, insisted before she won re-election last year on a looser binding target for 2020.
The compromise approved by the EU Parliament will impose the 95-gram cap on 95 percent of the new car fleet in 2020 and 100 percent beginning in 2021. EU governments have already signaled support for the deal, making their final approval a formality in the coming weeks or months.
Green transport lobbyists are unhappy with the agreement but signaled their acceptance.
“This one year delay to the car emissions law was an unnecessary weakening to please luxury German carmakers. Nevertheless, the final agreement is still a good deal for the environment, EU economy and drivers – reducing fuel use and CO2 emissions by 27 percent over 6 years,” said Greg Archer, clean vehicles manager at Brussels-based lobby group Transport & Environment.
The new law helps an EU goal to reduce greenhouse gases, which are blamed for global warming, by a fifth in 2020 compared with 1990. CO2 is the main greenhouse gas.
25.02.2014Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva