Kreml se podle deníku Vedomosti chystá odpovědět na evropské sankce zákazem dovozu v zahraničí vyráběných aut. List zároveň dodává, že návrh byl zaslán prezidentu Putinovi ke zvážení, ten však prozatím nic nenařídil.
Zákaz dovozu nových aut by mohl domácímu automobilovému průmyslu, který čelí razantnímu poklesu. Zatímco v prvním půlroce se jednalo o nepříliš velký výkyv, v červenci již Rusko čelí 23procentnímu poklesu. Je tedy možné, že pokud nedojde ke zlepšení současné politické situace, poklesnou letošní registrace skutečně až o proklamovaných 30 %.
Za první letošní pololetí mají dovezená osobní auta na celkových prodejích 27procentní podíl. U nákladních jde pak o ještě vyšší – 46procentní porci koláče, zatímco v případě autobusů můžeme počítat se 13 %.
Je ovšem možné, že i kdyby zákaz importu nakonec vešel v platnost, samotný dovoz aut nepřestane. Automobily by však v takovém případě musely putovat přes Bělorusko či Kazachstán, se kterými je Kreml v Celní unii. Tu by přitom Putin velmi rád proměnil v euroasijskou, což je zájem, který krizi na Ukrajině spolu s opačným zájmem EU spolupodnítil.
Ať už vše dopadne jakkoliv, zahraniční automobilky produkující svá vozidla v Rusku si prozatím mohou oddechnout. Jakékoliv zákazy či sankce se totiž netýkají Fordu, Volkswagenu, Renaultu, Toyoty a Hyundai.
21.08.2014Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva