Nejvyšší soud v červenci konstatoval, že přetáčení tachometrů je trestným činem a současnou legislativu není třeba měnit. Skupina složená ze zástupců ministerstev průmyslu, spravedlnosti, dopravy, financí, vnitra a České obchodní inspekce, která měla problém řešit, pracuje dál. S návrhy má přijít tento měsíc.
„V této době se analyzují a zapracovávají vznesené připomínky a návrhy jednotlivých zúčastněných resortů i zástupců automobilového průmyslu, kteří byli samozřejmě rovněž k diskuzi o této problematice přizváni,“ odpověděl na dotaz E15.cz Miroslav Kynčl z odboru marketingu a komunikace MPO.
Finálně skupina podle Kynčla zasedne 23. září, kde navrhne varianty řešení, které postoupí ministru Mládkovi k rozhodnutí. Možné varianty zatím Kynčl neupřesnil. „Bylo by to předčasné,“ odpověděl.
Jak E15.cz informovalo, Nejvyšší soud v červenci rozhodl, že přetočení tachometru na prodávaném ojetém voze je trestný čin podvodu, když tím prodejce auta způsobí kupujícímu škodu nad pět tisíc korun. Jde o nový právní názor, který je vodítkem pro ostatní soudy, policii i státní zástupce v případech, že budou řešit obdobné kauzy.
Nabízí se tedy otázka, zda Mládkova aktivita již není po tomto verdiktu Nejvyššího soudu zbytečná. Podle ministra to tak není. „Ministr Mládek je stále názoru, že vzhledem k rozsahu podvodného jednání, kterým je postiženo podle střízlivých odhadů více než 150 tisíc lidí ročně, a to už mnoho let, si tento problém vyžaduje explicitní legislativní řešení, jehož forma se řeší. Musíme totiž zajistit takové řešení, které bude znamenat vymahatelnost práva a skutečnou postižitelnost viníků,“ vysvětlil Kynčl.
16.09.2014Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva