Německo zavádí kvóty na emise oxidu uhličitého (CO2). Spolkový sněm schválil zákon, podle kterého se od příštího roku začne snižovat povolené množství CO2, které vzniká při spalování benzinu nebo nafty v motoru. V praxi to bude znamenat zvyšování podílu biopaliv v pohonných hmotách.
Podle německých zákonodárců by nový zákon měl přispět ke snížení emisí CO2, které podle vědců způsobují globální klimatické změny. Dosavadní pravidla pro využívání biopaliv totiž podle poslanců nejsou v tomto směru dostatečně účinná.
Podle současných zákonů musí tvořit podíl biopaliv na všech prodaných pohonných hmotách 6,25 procenta. Toho lze dosáhnout dvěma způsoby: přimícháváním biopaliv do benzinu a nafty, nebo prodejem čistých minerálních olejů a zároveň nabídkou čistých biopaliv.
Nový zákon předpokládá, že v příštím roce bude moct být na trhu pouze benzin, při jehož spalování vzniká nanejvýš 2,59 kilogramu CO2 na litr paliva, a nafta, jejímž spalováním vznikne nejvýše 2,91 kilogramu CO2 na litr. To odpovídá zachování stavu, kdy by do pohonných hmot bylo přimícháváno 6,25 procenta biopaliv.
V dalších letech by se podle zákona měla emisní kvóta postupně zpřísňovat. V roce 2020 by měly nejvyšší povolené emise činit 2,52 kilogramů CO2 na litr benzinu a 2,82 kilogramů CO2 na litr nafty.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva